Gå till innehåll

MKVToolNix


CGD

Recommended Posts

Fick ordning på det till slut. Jag startade hela tiden fel program. Men det jag får är idx/sub filer. Finns det något sätt att få dessa till en srt fil per automatik. Jag har hittat program som går igenom hela texten och jag måste skriva in rätt bokstav.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick idx/sub filer.

Jag började med att installera MKVtoolnix amd64 v7.6.0. I dess installationskatalog på C lade jag  MKVExtractGUI2. När jag då startar MKVExtrakt får jag upp ett program som heter MKVExtraktGUI 2.2.2.9.

Här laddar jag in filmen i mkv format och väljer enbart den svenska subfilen. När jag då kör programmet får jag en idx fil och en sub fil. Men jag måste ha en srt fil och har då hittat några program men alla innebär att jag måste gå igenom och rätta hela texten. Men kan det finnas något program som per helautomatik kan få denna sub fil att bli en srt fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag talade om mkvmergeGUI. mkvextract har jag endast utan grafiskt gränssnitt. Vilket format undertextfilen från mkvextract får beror på vilket format den redan har.

S_TEXT/UTF8 Simple text subtitles will be written as SRT files.
S_TEXT/SSA, S_TEXT/ASS SSA and ASS text subtitles will be written as SSA/ASS files respectively.
S_KATE Kate streams will be written within an Ogg container.
S_VOBSUB VobSub subtitles will be written as SUB files along with the respective index files, as IDX files.
S_TEXT/USF USF text subtitles will be written as USF files.
S_HDMV/PGS PGS subtitles will be written as SUP files.

https://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/doc/mkvextract.html#mkvextract.output_file_formats

 

Subtitle Edit kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tack JoWa, men Subtitle Edit är just ett sådant där OCR program. Här måste man gå igenom hela texten och kontrollera den och rätta det som är fel. Jag hade hoppats på ett program som fixar omvandlingen helt själv. Nu har jag inte hållit på så länge med detta, kanske lär sig programmet så att det går fortare och kräver mindre handpåläggning ju fler filmer som man kört igenom, Varför kunde inte Panasonics Blu-Ray spelare läsa av idx/sub filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...