Gå till innehåll

XP Mode (Peka ut sökväg?)


.RIHTT

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej.

Köpt en ProBook med  Windows 7 pro
 som också erbjuder det eminenta Xp Mode
vilket är en fullversion av windows xp  man kör i virtuell miljö och delar program-filer-annat enl:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
 

1. Jag gjorde dock detta igår som administratör (konto) i tanken att sätta upp datorn grundligt med viktiga komponenter,program och regler innan man tilldelar vanliga konto för användare.


Nu gjorde jag ett standard-konto efteråt, eftersom tanken är att bara logga in på admin för underhåll.
Men när jag skulle starta xp mode så  kom man till installationsrutan igen.

Jag måste lämpligen kunna peka ut den befintliga installationen istället för att dra igång ytterligare en installation !?

Det är ju rörigt för xp-mode är redan startat och ligger som en slags fil redan då jag testade funktionen.
Och det tar ju en del plats på SSD-disken 

 

 

2. Enligt Microsofts sida och vad jag läst, fungerar det ju så att alla program jag installerar

i XP  MODE  >    syns från  Win7


Men det nämns ingenting om denna delning/synkronisering är dubbelriktad så det man installerar 

i Win7   >  delas till XP MODE

 

 

Det bekommer mig ju inte direkt, men helst ser man ju att man kan installera saker lite mer friskt i den virtuella datorn.
Gamla program,verktyg,drivrutiner  som kanske kraschar  medans man håller systemet (Windows7)  mer säkert isolerat och framförallt tunnt.

Mvh


 

 

Redigerad av .RIHTT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad ska du med XP till?

Vad ska vi med dig till?...

karaktären på sådana svar hör väl hemma på FamiljeLiv eller dylikt.

Jag har löst problemet dock.

Skapade genväg

delade ut mappar

ägar/priviliegier på skriv och läs

loggade in.

klart.

men svaret;

En virtuell dator är aldrig fel att ha för att köra mycket gamla program, testverktyg mfl på

dessutom utan att riskera värddatorns system. Dessutom tycker jag spontant denna lösning är bättre än 3e partslösningar som  VMWare.

Här startar man upp virtuella instansen på 2 sekunder. o s v ..... suck 

 

Redigerad av .RIHTT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...