tekla Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Vad är en "silent dispatcher" ? Har jag fått nåt virus? Klickade på symbol i aktivitetsfältet efter att ha stängt ett spel. Upp kommer liten tom dialogruta med benämning enligt ovan.. ? Tacksam för förklaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Exakt vilken process som aktiverade din "silent dispatcher" kan jag inte svara på, men här är en möjlig förklaring... https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Reference_desk/Archives/Computing/2011_May_5#silent_dispatcher Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tekla Posted April 6, 2015 Author Share Posted April 6, 2015 Hej, tack - googlade just och begrep att det - som jag hoppades - var något i min egen dator. Det blir ofta problem med Backgammon; det stänger inte alltid ner men Microsoft verkar vara det på spåren. Skulle just kolla om det gick att avsluta tråden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Man kan så klart stänga trilskande processer i Aktivitetshanteraren, men det är ju lite omständigt. ProcessKO eller Process Closer är kanske lite smidigare om man ofta har dylika problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tekla Posted April 8, 2015 Author Share Posted April 8, 2015 Grejen med Backgammon är att den inte syns i Aktivitetshanteraren när den ligger kvar dold. Om jag försöker öppna programmet igen och inte lyckas måste jag starta om datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts