xpfalken Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Fråga om Bandbredd/Internet? Uppkopplad till internet har jag tillgång till en given bandbredd, jag har läst att Windows XP lägger vantarna på en del av den bandbredden för egen del. Detta skulle gå att förhindra genom att ändra en inställning. Jag hittar inte artikeln och hoppas nu på att det finns någon som kan hjälpa mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Hej. Tro inte på de där med att xp tar bandbredd. Det har gått rykten om att det drar 20% Bara skitsnack. ;D Det är bara en gång i månaden, när vi får uppdateringar automatiskt som det kan dra lite, en liten stund. Det behövs inga inställningar. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codeman Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Här kommer hur du ska göra: 1.make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator privileges. 2. start - run - type gpedit.msc 3. expand the "local computer policy" branch 4. expand the "administrative templates" branch 5. expand the "network branch" 6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window 7. in right window double click the "limit reservable bandwidth" setting 8. on setting tab check the "enabled" item 9. where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0 reboot if you want to but not necessary on some systems your all done. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 som landfisken säger, det är bara båg. Inget du ska oroa dej för, sätt automatiska uppdateringar så dom görs när du är på jobbet/skolan, så behöver du inte lägga en tanka äns på att microsoft nallar bandbredd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts