Gå till innehåll

Uppdateringen misslyckades


bonusvita

Recommended Posts

Vid senaste uppdateringen så var det flera filer som misslyckades med att uppdateras korrekt.

Bland annat min externa skärm.

Det som är det underliga här är att vissa grejer fungerar.

Det är såhär att min externa skärm en LG 23 tum, är kopplad via en dvi kabel till en extern hub en så kallad docka.

Mitt externa tangentbord (som jag just nu skriver på) flera olika diskar och skrivare fungerar klanderfritt, också kopplade till dockan, men inte skärmen.

Kör jag installationsskivan så får jag reda på att den senaste programvaran redan är installerad.

Och windows update har inte kvar den installationsfilen som de misslyckades med att installera.

Nedan poster är de som misslyckades att installeras rätt och riktigt.

Jag har prövat den där MrFixIt (eller vad den nu hette) från microsoft, och allting skall vara rätt installerat, ändå så fungerar det inte...

 

 

DisplayLink Corp. - Other hardware - DisplayLink Display Adapter (02AA)

Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BE
Uppdateringens typ: Valfri
DisplayLink Corp. Other hardware software update released in February, 2015
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Hewlett-Packard Development Company, L.P. - Other hardware - HP Mobile Data Protection Sensor
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Valfri
Hewlett-Packard Development Company, L.P. Other hardware software update released in May, 2011
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 11 i Windows 7 för x64-baserade datorer (KB3049563)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Microsoft .NET Framework 4.5.2 för Windows 7 x64-baserade datorer (KB2901983)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Rekommenderas
Microsoft .NET Framework 4.5.2 är en kompatibel, aktuell uppdatering för .NET Framework 4, 4.5 och 4.5.1. Du kan skriva Windows Store-appar genom att använda .NET Framework 4.5.2 tillsammans med programmeringsspråken C# eller Visual Basic. .NET Framework 4.5.2 har bättre prestanda, tillförlitlighet och säkerhet än tidigare versioner. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Säkerhetsuppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3045171)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Säkerhetsuppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3046002)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Säkerhetsuppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3051768)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Säkerhetsuppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3055642)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Säkerhetsuppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3061518)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
Ett säkerhetsproblem har upptäckts i Microsoft-programmet som kan påverka din dator. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Uppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB3022345)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Rekommenderas
Installera den här uppdateringen för att lösa problem i Windows. En fullständig lista över de problem som åtgärdas i den här uppdateringen finns i den relaterade Microsoft Knowledge Base-artikeln. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Windows-verktyget Borttagning av skadlig programvara – maj 2015 (KB890830)
Installationsdatum: ‎2015-‎05-‎16 12:10
Installationsstatus: Misslyckades
Felinformation: Kod 800706BA
Uppdateringens typ: Viktig
När du har installerat verktyget körs det en gång för att kontrollera om datorn har smittats av vissa vanliga virus (däribland Blaster, Sasser och Mydoom). Smittade filer som hittas tas bort. Om något är smittat visar verktyget en statusrapport nästa gång du startar datorn. En ny version av verktyget erbjuds varje månad. Du kan hämta ett exemplar av verktyget från Microsoft Download Center eller köra en onlineversion från microsoft.com om du vill köra verktyget manuellt. Verktyget ersätter inte en antivirusprodukt. För att skydda din dator bör du använda en antivirusprodukt.
Mer information: 
Hjälp och support: 
 
Av ovan poster så är det display och den från Hp som jag anser vara viktiga... Resten är....................
Så hur får jag tillbaka min skärm?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning och jag gick tillbaka ett par dagar, för att vara säker på att skärmen åter skulle kunna fungera, och efter omstart så får jag reda på att systemet inte kunde återställas på grund av att inga förändringar har skett i datorn sedan den återställningspunkten...

Skall jag bli tvungen att formatera datorn för att få datorn att fatta att det har visst skett förändringar i datorn!?

 

Börjar bli mer o mer sur och less på datorer...

Fortsätter det på det här viset så kommer jag vad det lider helt o hållet avveckla allting det här med datorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När det gäller externa enheter som skärmar och liknande, får man inte blanda ihop dessa med de vanliga, för Windowssystemet uppdateringar. Det bästa när det gäller hårdvara, är att söka upp dessa uppdateringar på hårdvarans hemsida. HP brukar ha ordning på sin hemsida, så där tycker jag det ska vara svårt at misslyckas. Man måste naturligtvis hålla tungan rätt i mun och vara noga med att välja rätt. Det bästa är att strunta i allt vad automatik heter och köra manuellt, med rätt uppgifter, när man söker på HPs sida och kolla flera gånger, då brukar det funka, så ge inte upp för datorer är det bästa som finns, tycker i alla fall jag fortfarande, som närmar mig de 80. Lycka till!

 

http://www8.hp.com/se/sv/support.html

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda 2 jag hade valt själv, var de två jag verkligen ville ha installerat, som jag ansåg viktiga, och just dessa 2 var några av dem som misslyckades.

Det som jag tycker är underligt, är att när jag söker på just den installationskoden, så existerar de ej längre...

Jag var tvungen att göra en återställning av datorn till installationsdatum, dagen då jag formaterade datorn, för att få den så som jag ville...

 

Nu är alla uppdateringar avstängda, datorn kommer aldrig mer att uppdateras med någon form av data.

Inte förrän det börjar komma alltför många frågetecken, då formaterar jag igen och återinstallerar med de senaste systemuppdateringarna som finns.

På så vis, bestämmer jag själv över innehållet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...