Gå till innehåll

Smart connect stör pågående arbete


bonusvita

Recommended Posts

Hej.

Jag var tvungen att köpa mig en ny lur, för jag kraschade den gamla.

Den nya är en Sony Xperia M4 Aqua. Och om jag använder mig av orginal headset som följde med i paketet, eller om jag använder orginal Sony headset köpt i externt, så dyker problemet upp med Smart connect.

Det går väl an när jag lyssnar på musik, eller pratar med någon, dock så klipper det i låtarna och i samtalet, och det känns som om det är relaterat till denna app.

SC vill alltså att jag antingen skall trycka på programknappen, ställa in programknappen, ställa in headsetet, köpa tillbehör, etc. etc.

Problemet är att när jag till ex håller på och skriver ett sms, så kan den här rutan poppa upp och jag kan ingenting göra förrän jag har klickat bort den rutan och när jag då går tillbaka till smsét så kommer rutan strax tillbaka, den låser alltså telefonen, och enda sättet att kunna skriva färdigt är att koppla ur headsetet.

Jag kan inte avinstallera SC, jag kan inte editera SC så att det inte gör någonting, och jag kan nästan inte använda telefonen när jag har lurar inkopplade om SC får för sig att börja strula...

Dock så är det inte såhär varje gång, det händer typ var tredje eller var fjärde gång. Så nästa gång jag har lurarna i och skall skriva något eller söka något på nätet så kan allting fungera klockrent och perfekt, medans nästa gång så blir man så frustrerad att man nästan slänger luren i väggen...

SC var även igång och spökade på min gamla lur en Z1, men då var den inte så jobbig som den är nu och här på denna telefon.

 

Jag har googlat på ämnet och det verkar som om det är ganska så många som har samma problem som jag, men ingen verkar kunna ge ett bra svar på varför och vad man kan göra åt det...

Är det någon här som har ett svar på denna fråga? Eller upplever samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nä tydligen inte, men jag fann till slut dess inställningar och den har tydligen kontakt med allting i telefonen och är en av de få apparna som tydligen har nån form av kontakträtt med alla andra appar och den skall tydligen sända anonym information av det som den får läsa i luren (det är säkert ingenting, men när jag får höra sådant så blir jag väldigt skeptisk) men där lyckades jag inaktivera den och ta bort att den skall meddela om vartannat...

Fick upp en jäkla massa varningar om att detta är inte bra att göra si eller så osv. jag accepterade dem alla och gick vidare och stängde av skiten, (det är väl lite granna som när man tar bort ett program i windows och man får upp en varning om delar av den filen typ en dll-fil, jag just nu försöker avinstallera används av andra program...) får se hur telefonen uppför sig nu iom detta!?

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en Xperia enhet och Smart connect installerat och har aldrig upplevt det du försöker beskriva.

 

Kan du inte bara gå in i Smart connect appen sedan fliken händelser och inaktivera eller ta bort dem som finns förinstallerade?

Svårt att förstå varför appen skulle "klippa" dina samtal eller musikuppspelning

 

Ett tips är när man får problem med en produkt att kontakta tillverkarens support för att få hjälp

http://support.sonymobile.com/se/xperiam4aqua/contactUs/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...