Gå till innehåll

Kommer inte igång med uppgraderingen


smack

Recommended Posts

Om jag klickar på "skaffa Windows" ikonen i aktivitetsfältet får jag upp ett fönster där det står att nu kör vi igång, klickar vidare sedan startar det med det snurrande punkterna och ovanför det står det "Arbetar"

Efter 2 timmar på förmiddagen avbröt jag, för att starta upp  nu igen. Ser likadant ut nu med. Vad är det som händer? Någon som vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har stått på hela natten med snurrande punkter och texten "Arbetar" .Gjorde i morse ett nytt försök via win update fick då upp en felkod som jag gjorde en sökning på. Laddade ner ett fixprogram från MS. Efter det gick det bra och har nu win 10 på datorn  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har stått på hela natten med snurrande punkter och texten "Arbetar" .Gjorde i morse ett nytt försök via win update fick då upp en felkod som jag gjorde en sökning på. Laddade ner ett fixprogram från MS. Efter det gick det bra och har nu win 10 på datorn  :D

 

Kan du länka till fixprogrammet?

Det kan ju vara så att någon som har samma problem hittar den här tråden vid en googling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka till fixprogrammet?

Det kan ju vara så att någon som har samma problem hittar den här tråden vid en googling.

 

 

För mig var problemet att jag hade 2 uppdateringar som "misslyckats" där det var en felkod. googlade och fick fram denna sida. Efter jag kört verktyget gick uppdateringen igång direkt.

 

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/windows-update-error-800b0100#1TC=windows-7

 

 

Om Windows Update-felkoden 800B0100 visas beror det på att en fil som krävs av Windows Update är skadad eller saknas.

Med kontrollverktyget för systemuppdateringar kan du åtgärda problem som kan förhindra att Windows-uppdateringar installeras. Windows Update-felet 800B0100 är ett av de problem som verktyget kan leta efter och reparera. Lär dig hur du använder det här verktyget i Vad är kontrollverktyget för systemuppdateringar? på Windows webbplats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...