Gå till innehåll

[Löst] Ljudet


candela

Recommended Posts

Har laddat ner Windows 10 och installerat. Det mesta fungerat men inte ljudet. Har kollat drivrutiner. Men inte kommit på hur jag skall få ljudet att fungera :( . Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig.

/candela

 

Ljudet har kommit åter.

/candela

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det din Dell Inspiron 660 du gör detta på? Enligt Dells hemsida ska den vara testad och godkänd för Windows 10 så det ger ju lite hopp. :)

 

Jag vet inte hur bra det är men har du provat diagnosverktyget de har på sin hemsida? Välj Avancerat för att testa mer grejer såsom soundcard. 

http://www.dell.com/support/home/se/sv/sedhs1/product-support/product/inspiron-660/diagnose

 

De har ju också en ganska smidig funktion att hitta rätt drivrutiner och grejer genom att knappa in sin dators servicetag. 

 

Ser allt ok ut i Enhetshanteraren eller är det något där, typ ljudkortet, som den klagar på? 

Har du gjort uppgradering av befintligt operativsystem eller en s.k. clean install?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det din Dell Inspiron 660 du gör detta på? Enligt Dells hemsida ska den vara testad och godkänd för Windows 10 så det ger ju lite hopp. :)

 

Jag vet inte hur bra det är men har du provat diagnosverktyget de har på sin hemsida? Välj Avancerat för att testa mer grejer såsom soundcard. 

http://www.dell.com/support/home/se/sv/sedhs1/product-support/product/inspiron-660/diagnose

 

De har ju också en ganska smidig funktion att hitta rätt drivrutiner och grejer genom att knappa in sin dators servicetag. 

 

Ser allt ok ut i Enhetshanteraren eller är det något där, typ ljudkortet, som den klagar på? 

Har du gjort uppgradering av befintligt operativsystem eller en s.k. clean install?

Tack för tips :) .

Det är min Dell Inspiron 660. Har laddat ner Windows 10  64 bit från Microsoft. Installationen fungerade bra. Använde Dells drivrutin-DVD och laddade ner ny version av Realtech så nu fungerar ljudet. Har inte gjort clean install. Avvaktar till ett senare tillfälle. Behöver rensa bort en massa onödiga program.

/candela

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad bra att det löste sig. 

 

Det där med "Behöver rensa bort en massa onödiga program", det löser sig ju av sig själv om du gör en clean install. :)

 

Det just därför jag planerar att göra en clean install senare. :)

/candela

 

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...