candela Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 (edited) Har laddat ner Windows 10 och installerat. Det mesta fungerat men inte ljudet. Har kollat drivrutiner. Men inte kommit på hur jag skall få ljudet att fungera . Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig. /candela Ljudet har kommit åter. /candela Edited August 3, 2015 by candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Är det din Dell Inspiron 660 du gör detta på? Enligt Dells hemsida ska den vara testad och godkänd för Windows 10 så det ger ju lite hopp. Jag vet inte hur bra det är men har du provat diagnosverktyget de har på sin hemsida? Välj Avancerat för att testa mer grejer såsom soundcard. http://www.dell.com/support/home/se/sv/sedhs1/product-support/product/inspiron-660/diagnose De har ju också en ganska smidig funktion att hitta rätt drivrutiner och grejer genom att knappa in sin dators servicetag. Ser allt ok ut i Enhetshanteraren eller är det något där, typ ljudkortet, som den klagar på? Har du gjort uppgradering av befintligt operativsystem eller en s.k. clean install? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted August 3, 2015 Author Share Posted August 3, 2015 Är det din Dell Inspiron 660 du gör detta på? Enligt Dells hemsida ska den vara testad och godkänd för Windows 10 så det ger ju lite hopp. Jag vet inte hur bra det är men har du provat diagnosverktyget de har på sin hemsida? Välj Avancerat för att testa mer grejer såsom soundcard. http://www.dell.com/support/home/se/sv/sedhs1/product-support/product/inspiron-660/diagnose De har ju också en ganska smidig funktion att hitta rätt drivrutiner och grejer genom att knappa in sin dators servicetag. Ser allt ok ut i Enhetshanteraren eller är det något där, typ ljudkortet, som den klagar på? Har du gjort uppgradering av befintligt operativsystem eller en s.k. clean install? Tack för tips . Det är min Dell Inspiron 660. Har laddat ner Windows 10 64 bit från Microsoft. Installationen fungerade bra. Använde Dells drivrutin-DVD och laddade ner ny version av Realtech så nu fungerar ljudet. Har inte gjort clean install. Avvaktar till ett senare tillfälle. Behöver rensa bort en massa onödiga program. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Vad bra att det löste sig. Det där med "Behöver rensa bort en massa onödiga program", det löser sig ju av sig själv om du gör en clean install. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 (edited) Vad bra att det löste sig. Det där med "Behöver rensa bort en massa onödiga program", det löser sig ju av sig själv om du gör en clean install. Det just därför jag planerar att göra en clean install senare. /candela Edited August 4, 2015 by candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts