Gå till innehåll

Problem med CD/DVD-brännare


Hans42

Recommended Posts

Helt plötsligt hittar jag ingen brännare i min desktop. Inte heller en extern BD-brännare.Jag har bränt DVD-skivor för någon vecka sedan. I enhetshanteraren får jag detta meddelande:

 

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

 

Vad göra? Övriga laptops har inte detta problem. .

 

- - - - - -

 

Är det möjligen återgång till Win8.1 Pro som är bästa alternativet?

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta om du är bekant systemregistret annars bör du låta bli

 

HANSEG

 

RESOLUTION

Warning Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk.
To resolve this behavior, follow these steps:

 

1.

Start Registry Editor   kör/Regedit

2.

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

3.

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

4.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

5.

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

6.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7.

Restart your computer.

 

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag en återställningspunkt från tiden innan jag brände DVD-skivor senast. Och nu funkar DVD-brännarna åter normalt!  :)

 

Uppdaterat och skapat ny återställningspunkt där allt funkar.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag en återställningspunkt från tiden innan jag brände DVD-skivor senast. Och nu funkar DVD-brännarna åter normalt!  :)

 

Uppdaterat och skapat ny återställningspunkt där allt funkar.

Ja återställningspunkter ska man själv skapa så ofta det behövs eller minst 1 gång per vecka.

Det räddar många situationer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...