Gå till innehåll

Blinkande skärm när datorn startat från strömsparläge


Nirvasher

Recommended Posts

Har tidigare kört Windows 8.1 på denna stationära dator utan problem och beslöt mig idag för att uppdatera till W10. Allting har fungerat bra fram tills datorn gick ner i strömsparläge, därefter startade jag datorn igen. Datorn gick igång, men skärmen bara blinkade med en grå bild. På skärmen såg det ut som om någon drog ut och satte i kabeln flera gånger då "HDMI 1" blinkade (det brukar den aldrig göra) ett antal gånger.

 

Den enda lösningen för att kunna använda datorn igen blev att manuellt starta om burken eftersom jag inte ens kom in i Windows. Och så vill jag inte ha det.

 

I vilket fall, detta låter som någon typ av drivrutinsproblem med grafikkortet. Det är ett GTX 760 som sitter i och senaste drivrutinen för Windows 10 är installerad (GeForce Windows 10 Driver, version 355.82).

 

Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att lösa det, vad säger ni?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En blinkande bild efter uppgradering till Windows 10 verkar oftast bero på ett antivirusprogram. Norton, McAfee och F-secure är de jag minns att jag har läst att folk får det problemet med.

 

Vad har du för antivirusprogram?

 

Har bara kört på det inbyggda i Windows, inget annat. Som sagt, mitt blinkande har bara uppstått när datorn går från viloläge/strömsparläge till aktiv, annars inga bekymmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...