göte Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 (edited) Hej alla Försöker installera programvara för mina övervakningskameror i min Windows 10 dator. Har hämtat senaste utgåvan men får svar att utgivaren är blockerad. Varför gör Microsoft så och hur löser jag detta. Har googlat runt men inte hittat något vettigt och ej heller fått svar från utgivaren (D-Link) Se bilden MVH Göte Edited October 1, 2015 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Funderat på att klicka på länken längst ner i dialogrutan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 (edited) Funderat på att klicka på länken längst ner i dialogrutan? Svar: Ja men det gjorde ingen skillnad. Fattade piken :-) Edited October 1, 2015 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Prova detta som anges här: http://www.technicalnotes.org/fix-this-publisher-has-been-blocked-from-running-software-on-your-machine-in-windows-10/ Hur är det om du klicka på filen och väljer egenskaper, finns det inte en knapp där som säger något om blockering med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Prova detta som anges här: http://www.technicalnotes.org/fix-this-publisher-has-been-blocked-from-running-software-on-your-machine-in-windows-10/ Hur är det om du klicka på filen och väljer egenskaper, finns det inte en knapp där som säger något om blockering med? Fanns inget om blockering, men däremot fanns det info som talade om att certifikatet hade återkallats av utgivaren 2015-09-04 alltså av D-LINK CORPORATION vilket medförde att jag skrev ett surt mail till D-Link supporten och frågade om detta Som svar fick jag att det hade överlämnats till deras utvecklare och att dom skulle återkomma Får se vad som händer Tack så länge för all hjälp /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Kör som administratör kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Kör som administratör kanske? Har testat även detta men tyvärr................ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts