Gå till innehåll

Windows 10 Iso fil.


CGD

Recommended Posts

Man kunde ju tidigare ladda ner en Iso fil för att kunna göra en installation av Windows 10. Den Iso fil jag laddade ner var 3.144.064 kb stor.

 

Idag laddade jag ner den igen och då blev den bara 3.080.064 kb stor.

 

Så om jag idag måste göra en ominstallation av Windows vilken Iso fil ska jag då använda? Och varför är de olika. Är det så att den senare är en mer uppdaterad version av Windows 10. Det kom ju en stor uppdatering till Windows för ett tag sedan, är det så att den är med i den mindre Iso filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför laddar du ner samma iso en gång till om det är samma version ?

Bästa sättet annars är väl att ta reda på vilken checksumma/MD5/SHA1 som original filen ska ha, och jämföra med din. Matchar det så är det 100% rätt fil.

 

Har du laddat ner den med "media Creation tool" så borde det inte vara nåt problem.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner en ny iso på grund av det jag skrev först.

Har Microsoft lagt upp en ny iso där alla uppdateringar finns med? Men varför blir den i så fall lite mindre? Jag hade väntat mig att den skulle vara större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft uppdaterar nog Iso installationsfilen efter hand. När jag väl fått Windows installerat igen hade jag version 1511 och OS version 10586.00 vilken nu har uppdaterat sig till 10586.63.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...