Seglaut Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Har ett program för släktforskning som jag i min förra dator med operativsystem Windows 7 kunde bruka. Nu testar jag i denna nya dator med operativsystem Windows 10 utan att kunna öppna programmet. Införskaffar FileWiewPro för att öppna men tyvärr kan jag inte få det att fungera. När jag drar över programmet som ska öppnas blir det bara en massa ettor och nollor. Tacksam för hjälp Det sista beskedet från supporten solvusoft lyder: exe je spustitelné soubory, budete schopni otevřít tento soubor, protože to je používáno jako instalační soubor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Beskedet betyder: exe is an executable file, you will be able to open this file because it is used as an installer file. enligt https://translate.google.com Så FileViewwPro är inte avsett för att starta programfiler utan: From Solvusoft: FileViewPro lets you open videos, music, photos, documents, and much more. FileViewPro lets you open any document you get. It allows to view, edit, and share your photos, watch any video including DVDs, play any music or audio file, and open all common file types. http://download.cnet.com/FileViewPro/3000-2248_4-75872556.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seglaut Posted February 5, 2016 Author Share Posted February 5, 2016 Tack för ett snabbt svar. Följdfrågan blir då, finns det en möjlighet att öppna detta program i Windows 10 eller med något annat verktyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvkmug Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Vad är det för släktforskarprogram du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seglaut Posted February 5, 2016 Author Share Posted February 5, 2016 Sveriges Befolkning 1880-1990 samt Sveriges Dödbok 1901-2009 Tack för att ni bryr er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Vad har FileViewwPro med Sveriges Befolkning och Sveriges Dödbok att göra? Du lär inte kunna öppna deras databaser med något annat program. En vän till mig har dessa program installerade i Windows 10 (uppgradering från Windows 7 64-bit), och de fungerar. Han har dock en senare version av Sveriges Dödbok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yvkmug Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 (edited) Vid uppgradering till Windows 10 sparas alla personliga filer, men alla program raderas. Så det du antagligen har kvar är genvägarna. Själva programmen har raderats och måste ominstalleras. Jag har Sveriges befolkning-skivorna och dom fungerar alla i Windows 10. PS För installation i Windows 10 finns särskild instruktion http://www.genealogi.se/forlag-pub/cd-dvd-support DS Finnes programmen kvar skall det se ut i Program-mappen som på bilden Edited February 5, 2016 by yvkmug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seglaut Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Som sagt tidigare, Tack för att ni brytt er. Jag fixar inte det och lägger ner frågan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Tyvärr inte lätt att hjälpa dig när du inte beskriver vad du gör och vad som då händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts