Gå till innehåll

Windows produktnyckel


MR_1RaE

Recommended Posts

Jag köpte en produktnyckel till Windows 8.1 och efter ungefär en månad så uppdaterade jag till Windows 10, jag undrar om jag kan använda båda nycklarna för att använda på andra datorer om jag raderar Windows 10 från datorn den är använd på just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du inte, du får ingen ny produktnyckel för att du uppgraderar utan du använder den gamla fast med ett nytt operativsystem.

Vilket ju i sig inte vore ett problem eftersom avsikten var att ta bort det från den nuvarande datorn.

 

MEN när man använder den fria uppdateringen till Windows 10 så låses licensen till datorn man uppdaterar på och kan därefter inte flyttas till någon annan dator. Så svaret är detsamma, det kan du inte, tyvärr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrera dig som Windows Insider https://insider.windows.com/Home/Index

Installera WIndows 10 rent utan kod, logga in med dit Windows Insider konto och Windows 10 blir aktiverat, du behöver inte ta emot insider preview versionerna om du inte vill. Har fungerar kanon på tre datorer

Tre datorer i familjen, alla tre är registrerade användare men det är bara jag som tar emot preview versionerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...