Gå till innehåll

Synka mobilen och datorns kalender


CGD

Recommended Posts

På datorn har jag Mozilla Thunderbird med Googles kalender. I mobilen har jag Googles kalenderapp. Skriver jag in något i datorn dyker det strax upp i mobilen men om jag skriver upp något i mobilen så synkas det inte till datorn. Inte heller till Googles kalender. Nu har jag letat och försök men inte hittat någon lösning. Kan någon här hjälpa till?

Jag har Android 5.1.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar -> Konton -> Google -> klicka på ditt konto -> Synkronisera kalender på/av?

 

kan ju också vara så att du måste vänta på att det ska dyka upp i datorn från telefonen tills telefonen valt att synka det.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredde, vad menar du nu?

Det är ju egentligen inga webbläsare alls. Den ena kalendern är i min mobil den andra i programmet Mozilla Thunderbird. Den kalendern jag kan ta upp i Googles är ju bara en mellandel som jag egentligen inte behöver titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt allt det där men det hjälper ändå inte. Jag har också Googles Keep på datorn och mobilen och där fungerar hur bra som helst.

Kanske ska jag ta bort kalenderappen i mobilen för installera om den.

 

Det verkar som jag har fått det att fungera. Det är kanske jag som varit lite ointelligent.

Om jag skriver något i datorn så dyker detta upp i mobilen per automatik. Men om jag skriver något i mobilen så måste jag trycka på knappen Synkronisera i Thunderbird för att det ska dyka upp där. Det räcker inte med att starta Thunderbird, vilket ju sker varje gång datorn startas.

Jag tycker att uppdateringen mobil till dator också borde gå per automatik.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...