Gå till innehåll

Tar bort AdBlock


-64

Recommended Posts

Jag har AdBlock installerad för jag har tröttnat på all popupreklam. Det har hänt flera gånger på senare tid att något, någon (?) stänger av AdBlock för mig. Det händer inte regelbundet men inom ganska korta tider, en vecka, någon månad.

Vem stänger av mitt AdBlock?

Jag hörde lite av ett radioprogram för några veckor sedan. Där berättade någon informerad att det finns program som "kör över" AdBlock, men AdBlock jobbade på att göra ett program som skulle köra över "köra över AdBlock-programmet". Var kommer det att sluta?

Men det värsta av allt, någon talesperson för internetreklam ansåg att det tillhörde yttrandefriheten att få sända ut popupreklam!!!

Ännu mera, var kommer detta att sluta?

Jag har Win 10 och Internet Explorer 11. Även Norton 360.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har inte råkat ut för att Adblock stängs av automatiskt men jag är inte förvånad att det tas fram programvara som kan göra det. Hemsidorna med reklam förlorar i förlängningen reklamintäkter på att folk använder Adblock.

 

Du borde säkerhets-kontrollera din dator eftersom avstängningen måste göras av någon oönskad kod på din dator:

http://eforum.idg.se/topic/218337-till-dig-med-virus-eller-andra-skadliga-program-i-datorn/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...