Gå till innehåll

F8 i Windows 10 ???


göte

Recommended Posts

Hej alla

Måste bara säga att jag är mycket besviken på att F8 funktionen för att ta sig till felsäkert läge direkt vid start

inte finns i Windows 10. Detta innebär bl.a. att det eminenta programmet Malwarebyte´s inte längre kan användas

för att rensa ut virus som t.ex. "polisviruset" som låser skärmen. Detta var klockrent i W7.

Visserligen kan man ta sig till felsäkert läge men det krävs att datorn startar upp så att startmenyn fungerar

och då är det ju ingen vits med felsäkert läge.

En stor miss i W10 enligt  in uppfattning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du kan också göra det via MSConfig, skriv in msconfig i kör (Windowsknappen + R)

Msconfig /Systemstart / bocka för Felsäker start ,

när du är klar innan du startar om, så måste du göra samma sak igen, men då tar bort bocken, annars så startar datorn om i felsäkert läge igen.

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Hanseg sade:

Du kan också göra det via MSConfig, skriv in msconfig i kör (Windowsknappen + R)

Msconfig /Systemstart / bocka för Felsäker start ,

när du är klar innan du startar om, så måste du göra samma sak igen, men då tar bort bocken, annars så startar datorn om i felsäkert läge igen.

 

HANS

Tack Hanseg, men detta innebär ju att du måste kunna starta datorn för att ställa in felsäkert läge.

Problemet är ju när du inte kan starta normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Cecilia sade:

Om du stänger av "Fast startup" så fungerar det som i Windows 7 och tidigare versioner: http://www.tenforums.com/tutorials/4189-fast-startup-turn-off-windows-10-a.html

Tack Cecilia

Ser ut att vara precis det jag behöver. Ska testa detta på några datorer för att se om det kan vara en inställning som jag skall göra i alla

dom datorer jag jobbar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...