Gå till innehåll

ESUSPatchPack


Hampus

Recommended Posts

Hej! Fick idag varning från mitt säkerhetsprogram  F-Secure om ett "okänt" (ESUSPatchPack)  program med frågan om jag litade på programmet, eftersom jag inte alls kände igen programmet så valde jag att svara NEJ. Programmet ligger under Windows / Temp,  så min fråga är vad detta program har för uppgift och om jag bör tillåta programmet.

 

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men senast ändrat  är daterad med dagens datum, så möjligen att det hamnade i tempmappen i och med att jag nekade "tillträde" via F-Secure. Och jag har googlat en del och läst bl.a det som du länkar till, men jag förstår ändå inte vad programmets uppgift är eller har varit.

Kan jag bara ta bort det?

 

 

ESUS.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar rätt okänt om man googlar på namnen. Men om du vill veta mer kan du starta Anteckningar och inifrån det programmet öppna MSI_ESUSPatchInstaller. Det kan ju tänkas att något framgår i den textfilen.

Har du något program installerat som börjar med ESU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSI-PatchInstaller är över 800 rader, jag ska harva igenom den under kvällen. När jag sökte på ESU så fick jag fram detta, och kanske en vägledning är ESUMSIPatch som jag missat tidigare. Jag bifogar bild på sökresultatet, samt en sida från PatchInstaller.

ESU.JPG

PatchInstaller.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det nya filnamnet hittar jag något om att det troligen är en fil från Emotum Pty Ltd som är ett företag som verkar göra program för internetanslutningar, t ex mobila bredband. Har du mobilt bredband eller något annat program som kan ha med internetanslutningar att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...