Gå till innehåll

Hämtade filer


candela

Recommended Posts

När du vill spara ner något från internet så får upp listen längst ner med  3 olika val, klicka på pilen vid spara, välj spara som, klicka på sparasedan klickar du visa nerladdningar och

i det fönstret som nu öppnas så står alternativ, klicka där och kontrollera vad u har destination, stämmer det inte med du vill så kan du byta till vilken du vill, själv har jag valt skrivbordet

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag laddar ner en fil skall den hamna i mappen "hämtade filer". Den skall även finnas för snabbåtkomst.

Det sker tyvärr inte nu utan jag måste spara den manuellt på ställe jag väljer. Undrar varför den automatiska funktionen uteblir.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, candela sade:

När jag laddar ner en fil skall den hamna i mappen "hämtade filer". Den skall även finnas för snabbåtkomst.

Det sker tyvärr inte nu utan jag måste spara den manuellt på ställe jag väljer. Undrar varför den automatiska funktionen uteblir.

/candela

Normalt så låser den sig på den på det valet som man gör, du skall kunna välja var du vill när du gör så som jag beskrev, om inte så är det nog fel någonstans tyvärr. Jag ändrar alltid spara adressen skrivbordet

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att problemet löst sig.. men en fråga ändå, Vilken webbläsare använder du?

I Chrome  adressfönstret kan du skriva: chrome://settings/ 

Bläddra ner lite så hittar du "Nerladdningsplats" där kan du ändra till vart du vill.

I Windows 10. Högerklicka på "Hämtade Filer" och välj "Egenskaper" -> fliken "Plats". Där återställer du standard plats eller väljer en egen plats som ska användas av "hämtade filer"

Hoppas att du fick lite info nu om var saker finns..

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för info Venoms. Det lustiga i det hela är att när jag kollar enligt dina anvisningar så anges i Chrome "Hämtade filer" och kollade även i IE med samma resultat. Vad som temporärt har hänt med min dator förblir ett mysterium. Sparar dina anvisningar om det händer liknande framöver. 

/candela

PS Använder Chrome och ibland Firefox (upplever att Ff har blivit mycket bättre på senare tid)DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...