Gå till innehåll

CD/DVD fungerar inte i Windows 10


tomorrow

Recommended Posts

Har en Shuttle SG33G5.
Tidigare har det varit Windows 7 på den
och CD/DVD har fungerat helt ok.
Numera är det Windows 10 på den och
CD/DVD hittas inte.
Har försökt att ladda ner drivrutiner men
kommer bara till sidor som vill installera
betalprogram för att scanna hela datorn.
Har inte lust att betala 25-40 dollar för det.
Ser inte CD/DVD i Bios.
CD/DVD är en OPTIARC AD-5200A
Jag vet att det nästan är stenålders grejor men
för tillfället har jag inget annat att använda
för att spela musik med och då speciellt 5.1 filer
i formatet DTS och DD.
Tacksam för hjälp
tomorrow
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

REDIGERING

Jag har också några körbara filer som kan göra jobbet, som jag har hämtat på en väldigt bra sida som fanns tidigare , den hette Registerhack den hade mycket tips som jag har sparat, bl.a. dessa registerhacksfiler, om du vill ha dom svara här på sidan. kör man dom här filerna så behöver man göra något i registereditorn manuellt, det görs automatiskt det 2 filer totalt mindre än 1 kb

 

HANS

 

Du kan prova det sättet för att att fixa problemet det är från 2006 men jag tro att fungerar fortfarande

 

HANS

 

RESOLUTION

Warning Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk.
To resolve this behavior, follow these steps:

1.

Start Registry Editor (Regedt32.exe).  SÖK  " regedit "

2.

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

3.

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

4.

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

5.

On the Edit menu, click Delete, and then click OK.

6.

Quit Registry Editor.NOTE: After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7.

Restart your computer.

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanseg har helt rätt... ett fel som följt med sedan ridigare Windows och lösningen är densamma. Felet uppstår oftast när tredjeparts brännaprogram, klonprogram eller liknande installeras. Dessa ändrar värden i registret och kladdar till det.

Det är inte så svårt som det ser ut, men var försiktig och noga så går det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser ut att ha missat början av det som klistras in i Kommandotolken, dvs "reg.exe add".

Men observera att det i inlägg 3 står " Alright the above fix was for Windows 7/8 and now is causing a error in task viewer no surprise. " och det är därför viktigt att läsa hela tråden för att få fram det som verkligen kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...