Hanseg Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 (edited) En kompis till mig har en bärbar HP-dator som han inte kan öppna kontrollpanelen utan att den stänger ner igen efter 3-5 sekunder, har försökt 4-5 olika vägar i Windows 10 för öppna utan att lyckas Någon som har något tips??????????? HANS Edited May 13, 2017 by Manneman Rubrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 Har han prövat med en systemåterställning till en dag när Kontrollpanelen fungerade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Om han kör Insider kan det var aavhjälpt med en uppgradering till senaste builden, 16193. Se även här: https://blogs.windows.com/windowsexperience/2017/05/11/announcing-windows-10-insider-preview-build-16193-pc-build-15213-mobile/#QgCCqqemYRWM3tvy.97 under "Changes, improvements, and fixes for PC" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted May 12, 2017 Author Share Posted May 12, 2017 7 timmar sedan, gsb sade: Om han kör Insider kan det var aavhjälpt med en uppgradering till senaste builden, 16193. Se även här: https://blogs.windows.com/windowsexperience/2017/05/11/announcing-windows-10-insider-preview-build-16193-pc-build-15213-mobile/#QgCCqqemYRWM3tvy.97 under "Changes, improvements, and fixes for PC" Nej han kör inte insider HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted May 12, 2017 Author Share Posted May 12, 2017 15 timmar sedan, Cecilia sade: Har han prövat med en systemåterställning till en dag när Kontrollpanelen fungerade? Nej det har han inte gjort, dessutom så vill han inte göra något som känns jobbigt eller där något kan gå förlorat. Han är ganska trött på datorer nuförtiden Han hade dataföretag för ca 30 år sedan Jag får se tiden an, tills han känner för det Men tack för föslagen HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Okej, om han dröjer med att göra en systemåterställning till ett datum när det fungerade kommer det antagligen inte att gå att göra en sådan systemåterställning därför att de äldsta systemåterställningspunkterna skrivs över när det skapas nya och sådana skapas då och då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted May 12, 2017 Author Share Posted May 12, 2017 2 timmar sedan, Cecilia sade: Okej, om han dröjer med att göra en systemåterställning till ett datum när det fungerade kommer det antagligen inte att gå att göra en sådan systemåterställning därför att de äldsta systemåterställningspunkterna skrivs över när det skapas nya och sådana skapas då och då. Jag vet att det är så, själv har jag ökat till drygt det dubbla utrymmet för återställningarna HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts