Gå till innehåll

Kryptering NAS


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Du borde kunna följa den anvisningen eftersom du kan ändra RAID mode.

Observera att allt som finns på diskarna försvinner i proceduren. Se till att göra backup före på diskarna.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎06‎-‎15 at 07:09, Venoms sade:

Du borde kunna följa den anvisningen eftersom du kan ändra RAID mode.

Observera att allt som finns på diskarna försvinner i proceduren. Se till att göra backup före på diskarna.

Och det går att ändra RAID mode till 5 med enbart 2 diskar i NAS servern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag inte kört krypterat genom att använda detta systemet men eftersom du har systemet är det väl bara att prova.. gdg (går det så går det). Jag menar att om du inte får de inställningar du vill ha.. avsluta och leta vidare efter en lösning. Du måste ändå starta med tomma diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Venoms sade:

Personligen har jag inte kört krypterat genom att använda detta systemet men eftersom du har systemet är det väl bara att prova.. gdg (går det så går det). Jag menar att om du inte får de inställningar du vill ha.. avsluta och leta vidare efter en lösning. Du måste ändå starta med tomma diskar.

Ska vid tillfälle försöka om jag kan byta till RAID 5! Tack för hjälpen i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Vad bra att du fick i ordning på det tillslut.

Själv har jag en OpenMediaVault på en e tremt gammal Dell. På den har jag tre lagringsdiskar just nu, utbyggbart till sex diskar och den funkar kanon,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...