Gå till innehåll

Problem med behörighet / Spara, öppna filer


haki08

Recommended Posts

Jag hade problem med Windows 10, datorn var väldigt långsam och jag fick andra problem som att flera tjänster stängdes ner. Jag laddade ner Windows 10 från webben och gjorde en ny installation.
Nu blev datorn precis som man önskar sig och frid och fröjd, men nu har andra problem visat sig. Jag kan inte spara filer i Photoshop eller öppna nya filer i access. 
Jag skapade ett nytt konto och då fungerade allt som det ska. Alltså har inte behörigheten slagit igenom i alla program. Går det och fixa till, och om, hur gör man?
Annars tänkte jag skapa ett nytt konto och hur gör jag för att få full åtkomst till mitt gamla konto?
Som test stängde jag av Windows Defender för jag tänkte den spökade till det, men ingen skillnad.

5a391b6c1acd4_sparagrej.JPG.a7823326d642ea4764258d1da8819128.JPG

access.JPG.1df17393936a996d6b1190fd2e721475.JPG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upprepar vad jag svarade dig för en dryg vecka sen:

Citat

Det finns antagligen många skäl, t ex en uppdatering som gick fel eller en hårddiskskada på olämpligt ställe.

Har du fått in alla uppdateringar?
Men en dålig hårddisk kan göra att det tar längre tid än normalt att läsa från disken och under uppstarten är det mycket som ska läsas.

https://www.alltomwindows.se/topic/30390-startknappen-och-högerklicka-på-startknappen-fungerar-ej/?do=findComment&comment=231030

Har du kollat upp hur hårddisken mår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej, jag har fått flera olika tips där jag provat alla. Vad jag nu har gjort är att jag skapade ett nytt konto och vips så fungerar allt felfritt.
Så det har varit något på kontot som strulat, har du någon ide vad som kan påverka så det blir så här?

Tack ändå för dina tips.

-Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...