Gå till innehåll

Suga upp alla bilder från c:\ till USB


Cacke

Recommended Posts

Finns de något program till windows 10 som typ kan exportera alla bilder från en gammal slö acer dator till en usb sticka? Det är inte säkert att bilderna som hon vill ha kvar finns bara i mappen bilder och skrivbordet. 

Vågar man avinstallera program som hon inte kört på länge eller alldrig och hur kan man kolla när eller om program är använt? Datorn hade en massa program installerade iförväg prcis som min hp.

Vilket program kan visa om acern har flera säkerhets program installerade?

Går de att defragga en sdd hårddisk? för jag har läst att man inte ska göra de och jag vet inte om den har de.

Mer frågor har jag inte just nu. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foton och andra är att markera och kopiera till usb-minnet, kopiera istället för att flytta om något går fel, och radera allt är klart.

Om du vill när ett program senast är kört så tror att det går att göra, men jag vet inte hur. Men det säker andra här på forumet som detta.

För att avinstallera  så starta inställningar sedan öppna appar, där kan du se vilka säkerhetsprogram som finns installerade, sådana program tas bäst bort med tillverkarnas avinstallationsprogram.

Om inte datorn är för gammal så har Acer har ett program som heter ” Acer Care Center ” som tar uppgifter om datorn serienummer och snidnumret kan söka efter uppdateringar på Acers hemsida

Defragga inte en ssd

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2019-03-04 at 12:44, Hanseg sade:

Foton och andra är att markera och kopiera till usb-minnet, kopiera istället för att flytta om något går fel, och radera allt är klart.

FÖR ATT MARKERA MINA SVAR SÅ SKRIVER JAG MED STORA BOKSTÄVER. DET VAR JU SOM SAGT INTE MIN DATOR SOM JAG SKULLE SNABBA UPP SÅ JAG VET INTE VART DOM HAR SPARAT SINA BILDER. DÄRFÖR VILL JAG KUNNA EXPORTERA ELLER ATT ETT PROGRAM VISA VAR PÅ C: DOM FINNS.

Om du vill när ett program senast är kört så tror att det går att göra, men jag vet inte hur. Men det säker andra här på forumet som detta.

OK

För att avinstallera  så starta inställningar sedan öppna appar, där kan du se vilka säkerhetsprogram som finns installerade, sådana program tas bäst bort med tillverkarnas avinstallationsprogram.

OK

Om inte datorn är för gammal så har Acer har ett program som heter ” Acer Care Center ” som tar uppgifter om datorn serienummer och snidnumret kan söka efter uppdateringar på Acers hemsida

FINNS DET NÅGOT LIKNANDE FÖR HP?

Defragga inte en ssd

DET VISSTE JAG REDAN. JAG FRÅGA OM DET GÅR ATT DEFRAGGA AV MISSTAG????????????????????????????????????????????????????

HANS

MARKUS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När det gäller HP vet jag, men tycker att dom borde det, om du går in HP´s hemsida med HP datorn, till HP supportsida så kolla om det finns ett sådant program för automatisk uppdatering.

En ssd går att defragga av misstag, men dom har en EGEN form inbyggd defrag

Om du vet vilket bildformat bilderna har, så kan du söka på det t.ex.  jpg  .bmp  ett bildhanterings program som heter xNVIEW        https://www.xnview.com/en/xnview/     kan leta reda på dom bilder på datorn, välj minst standard setup  programmet är gratis för privat bruk

HANS

Redigerad av Hanseg
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt tror att det är .jpg  bilder med hög upplösning kan vara av raw-format eller liknande.

I windows så kan du i den här datorn i sökfönstret som är längst upp till höger det " står sök i " i fönstret skriv filformatet med en punkt först  här under ser du filformat 

som du söka på

.BMP

.JPEG

.PNG

.TIFF

.GIF

.PCX

.RAW

.JPG

.PSD

.TIFF

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Hanseg sade:

Normalt tror att det är .jpg  bilder med hög upplösning kan vara av raw-format eller liknande.

.RAW

 

HANS

RAW är ett filformat och ingen ändelse. 
Varje kameratillverkare använder ett egen filändelse för RAW. 
Nikon använder .NEF, Canon använder .CR2 och så vidare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...