Gå till innehåll

XPize/TaskSwitchXP


Libra63

Recommended Posts

Hej!

Någon mer än jag som har laddat hem detta XPize/TaskSwitchXP?

Om i så fall att, kan någon vänlig själ förklara för mig ur det fungerar ;)

Har suttit nu en bra stund och trixat lite men blir in klok på hur dom fungerar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Allt!!! ;)

Har suttit och pillat med programmen men inte kunnat klura ut vilka ändringar man kan göra mm.

Vet att det finns en hemsida men min engelska är inte så bra så den sidan hjälper mig inte.

Har märkt en del ändringar i utseendet efter installationen men det är också allt.

Jag vill vet vad jag kan göra med programmen och hur jag går till väga.

En bra och enkel förklaring av programmen helt enkelt  ;)

Tex:

XPize: Force reload, XPize reloader?

XPize settings, vissa saker förstår jag där men inte allt.Tex Icons:Desktop Icon Spacing?, Desktop:Timed Refrech? Manifest? Misc?

TaskSwitchXP: Förklaring vad jag kan göra i Configuration

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TaskSwitchXP = I stort kan du ändra dina snabbtangenter till vad du vill...

                      Du kan använda den i stället för alt + tab när du byter programfönster

XPize  Gör inget annat än byter ut diverse ikoner och bilder som finns i systemfilerna.

        Den ser till att det inte byts tillbaka igen till orginalet vid varje start av datorn.

Jag har laddat ner och installerat den nyligen, vill du att jag går igenom lite mer noggrant eller räcker detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna lite av detta  ;)

XPize: Force reload, XPize reloader?

XPize settings, vissa saker förstår jag där men inte allt.Tex Icons:Desktop Icon Spacing?, Desktop:Timed Refrech? Manifest? Misc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna lite av detta  ;)

XPize: Force reload, XPize reloader?

XPize settings, vissa saker förstår jag där men inte allt.Tex Icons:Desktop Icon Spacing?, Desktop:Timed Refrech? Manifest? Misc?

XPize Reloader = Håller reda på det "synliga" som är standard i XPize, markörer och bakgrundsinställningar (wallpaper) det är ett alternativ val

Force Reload = säger sig självt...

Icons:Desktop = Ikoner som du har på skrivbordet

Icon Spacing = Mellanrumet mellan ikoner på skrivbordet

Manifest = Om jag förstår rätt,,Lägga till program som ändras likt xp, endast prog som finns med som standard.

Misc = vad som ska laddas vid start av XPize och windows samt om det ska spara inställningar när programmet stängs av.

Desktop:Timed Refrech = Hur ofta skrivbordet uppdateras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...