Gå till innehåll

ASUS dator skriver 1:or........


Hans42

Recommended Posts

Min ca 1 år gammal ASUS dator har plötsligt börjha krångla rejält. När jag astartar upp och skall skriva in lösenord skriver datorn ut en låååång sträng med siffran 1. Det går att lura den, men diverse låsningar uppstår. Datorn är oanvändbar. Jag har gjort en återställning till tidigare datum, men likadant där. Så jag har ångrat/återställt.

 

Trist! Någon med liknande erfarenhet? Jag har Trygg Surf via ComHem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, testat med olika tangentbord. "Lura" jo genom att ibland lyckas stoppa 1-orna så har jag lyckats knappa in min sifferkod. Men datorn lever sitt eget liv. Hänbger sig etc.

Funderar på om jag skall göra en ominstallation. Inte så kul. Dock har jag praktiskt taget all information sparad på separata HDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men just nu funkar datorn igen. Precis som vanligt när jag gjorde dagens sista startförsök. Kanske temperaturrealaterat, men jag har haft varmare i rummet tidigare. Får hålla tummarna...

 

Men tack för ditt svar, och gotnatt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stationär. Köpt på Webbhallen. Vi hade litet snack innan jag köpte den. Tror att det var förra året, men tiden går fort. Får hoppas att den funnkar fortsättningsvis. Skall kanske ta en backup när den nr funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stationär. Köpt på Webbhallen. Vi hade litet snack innan jag köpte den. Tror att det var förra året, men tiden går fort. Får hoppas att den funnkar fortsättningsvis. Skall kanske ta en backup när den nr funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om med 1903 som Cecilia skriver, och koppla bort den disken som är på 931 gb så att du inte raderar den av misstag (har själv råkat göra det , när jag inte kollade ordentligt), om allt fungerar som det skall så blir problemet löst och du får den senaste versionen av Windows 10 installerad

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OK, det får bli något i den vägen. Desktop är inköpt 2018-05-26 och garantin är 1 år. Ingen ide att låta någon annan ta bra betalt för att ställa tillrätta, så jag får följa det råd som ni båda givit mig.

 

Var hittar jag 1903 bäst?

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, verkar vara ett tangentbord som jag har haft inkopplat via usb-kabel som generererat 1-or, (ordinarie tangentbord trådlöst). Hoppas att det bara var detta. I alla fall har jag nu senaste uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Visst, men tyvärr tänkte jag inte på det aktuella tangentbordet, eftersom det är plaserat på en lägre hylla i PC-bordet. Det genererade 1-or.....   ;(   Har stått inkopplat i denna och föregående desktop, säkert sammanlagt 7-8 år.

Klantigt? Visst, men jag vill ju inte mörka.... så tack för alla tips!

 

-------

 

 

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...