Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har en "experimentdator", där jag nu övar att gå över till Windows 10 och Office 2019. Den har endast en roterande hårddisk på 500 GB.

I datorn är det numera Windows 10 pro 64-bit efter uppgradering från  Windows 7 pro 64-bit. Jag har installationsprogrammet för Office 2019 för både 32-bit och 64-bit. När jag installerade Office 2019 kom en blå ruta upp där jag kunde välja att installera. Sedan kom aldrig frågan om 32-bit eller 64-bit upp. Programmet installerades helt OK. När jag sedan kollade vilken version av Office 2019 jag fått var det 32-bit! Vid installationen av Office 2010 kunde jag välja avancerat och sedan välja "Kör allt från datorn" för de program jag valde. Här såg jag ingen sådan möjlighet.

Är det någon som kan hur valet mellan 32-bit och 64-bit görs? Blir det 64-bit om jag har en SSD-hårddisk? Kan man välja vilka program man vill ha vid installation av Office 2019?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta har inget behov av 64-bitars Office som man kan se här: https://support.office.com/sv-se/article/välj-mellan-64-och-32-bitarsversionen-av-office-2dee7807-8f95-4d0c-b5fe-6c6f49b8d261?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

Där finns även en länk till en sida som ska förklara hur man gör om det har blivit installerat för fel antal bitar samt varför det blev 32-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag vill inte ha båda versionerna. Jag trodde att det inte skulle gå att installera Office 2019 om Office 2010 redan fanns i datorn, att det skulle bli konflikter. Tar installation av Office 2019 32-bit helt bort Office 2010 64-bit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...