Gå till innehåll

"Starta om" fungerar inte


Hans42

Recommended Posts

Efter att ha gjort en total ominstallation av Win 10 har efter någon dag "Starta om" upphört att fungera. Dvs datorn stannar i ett låst läge och jag får tvångstrycka på strömbrytaren för att datorn skall boota om. Trist, men finns något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:huh:

56 minuter sedan, Cecilia sade:

Är alla uppdateringar av Windows och drivrutiner från datortillverkaren gjorda?

Hmm, har jag inte loggat in rätt? Kan tydligen inte svara dig. Eller?? Ser annorlunda ut än tidigare.

Jag har glömt mina uppgifter för Hans42. Lätt att missa när man måste hålla kolla på alla lösenord. Försvann en del vid ominstallationen. Går det att återställa på något vis?

----------

Men jag har gjort alla tänkbara uppdateringar. Vid omstart stoppar det vi meddelande: "Please press DEL or F2 to enter UEFI BIOS setting."  Vill inte ge mig in där och rota...

------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skapat ett nytt konto men när man loggar in finns det väl en möjlighet att klicka på något typ "glömt lösenord".

Har du gått till datortillverkarens webbsida med drivrutiner för din datormodell och därifrån installera drivrutiner eller hur vet du att du har senaste versionen av alla drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn finns inte med på ASUS. Modellen har utgått. Jag köpte sista burken på Webbhallen förra året. Det anmärkningsvärda är att i morse fungerade omstart. Men sedan efter att ha lagt in olika funktioner så återkom problemet. Jag har labbat och gjort om installationen några gånger de senaste dagarna. Kanske får jag göra en ny ominstallation och kolla omstart varteftersm jag lägger in nya funktioner. Men det verkar litet besvärligt.

Har aldrig tidigare under 20 år råkat ut för detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datormodeller brukar finnas med på supportsidorna i åtminstone 3 år efter att de slutade säljas.

Vad menar du med "lagt in olika funktioner"?
Det verkar ju då som att du har gjort något som orsakar problemet med "starta om".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har inträffat 2 ggr nu på några dagar. Få kanske göra en ominstallation igen

och kolla steg för steg för att finna orsaken.

Tar ju litet tid, men det har man gott om som 70+ i dessa dystra tider.

 

Tack för tipset ang inloggning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...