Gå till innehåll

PPTP


Bengt_Arne

Recommended Posts

Hej

Sunbelts Kerio Personal Firewall http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm

Den har jag...och jag tycker att den är helt ok.

Man måste dessvärre göra en liten modifikation i inställningarna från början så inte all trafik tillåts i standardinstallationen

Hur är Kerio jämfört med Sygate? Jag har inte kommit mej för att byta ännu, tycker Sygates är så bra och framför allt lättanvänd.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bättre därför att den därför att den har ett gränssnitt som är lätt.

Om den är bättre därför att den klarar mer, vet jag ej...har inte råkat ut för något ännu  ::).

Jag körde "LeakTest" idag och upptäckte på så vis en inställning som gjorde att maskinen var öppen för utgående trafik, som kanske inte är aldeles uppenbar för den vanlige användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Sunbelts Kerio Personal Firewall http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm

Den har jag...och jag tycker att den är helt ok.

Man måste dessvärre göra en liten modifikation i inställningarna från början så inte all trafik tillåts i standardinstallationen

Tack för tipset, kollade upp detta men vad jag kan se så stöds inte PPTP? Kan det vara så att det bara är vissa hårdvarubrandväggar som har PPTP stöd? Tacksam för information.

/Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Detta enl hälpfilen för Kerio..

The Virtual Private Network rule allows/denies VPN establishment through the PPTP protocol (Microsoft's proprietary protocol).

Vilket säger mig att den stöder PPTP...men jag kan ha fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...