Gå till innehåll

Vet inte om det är Windows 11 eller Intel 590-kretsarnas fel, men viss lite äldre hårdvara känns inte igen i datorn numera.


Gå till lösning Löst av hasse99910,

Recommended Posts

5 timmar sedan, Venoms sade:

Då behöver du inget om du bara ska spela in från skärmen. 

Det finns ett program som heter ShareX som dessutom är gratis där det går utmärkt att spela in sådant. Jag använder det också istället för Klipp & Skissa i Windows.. såå mycket bättre och du kan spara på någon egen vald plats eller i någon molntjänst som du använder. Kort sagt, skitbra. 

Gillar man att göra egna GIF till t.ex Teams går det också bra i det programmet.

Ok, med kortet kan jag även koppla in XBox eller videobandspelare och dyl. för att digitalisera .

Kanske uttryckte mig lite slarvigt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, hasse99910 sade:

Nix, är Intel Z590 Gigabyte med i7-11700K CPU. Men ett MSI R580X AMD-grafikkort.

När HDMI-kortet sitter i så bootar den väldigt segt, söker väl efter alla drivrutiner.

I vilken flik eller program ska jag göra som du skriver här ovan och söka efter EnableULPS?

Citerar mig själv här: Hittade EnableULPS, fanns ju i Reg.Edit.

Ändrade till 0, men den hittade inget nytt i Enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, IT doktorn sade:

Hur går det? Prova även snappy driver om du kört fast med drivrutin efter EnableULPS inställningen.

Åt helv..e, tyvärr.

Mitt kort syns inte i BIOS längre, så jag plockade ur det, och gav upp. Får väl köpa mig ett modernare kort framöver.

Men tack för hjälpen och tipsen alla inblandade :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...
  • Lösning

Hej igen!

Har nu fått ordning på problemet. 

Köpte mig nytt moderkort, gick till AsRock och där hittade jag en funktion i BIOS att jag kan ställa in vilken GEN. av PCIe-kort jag har. 

Kör jag på AUTO, så fungerar det inte, men i GEN.1 eller GEN.2 då fungerar det, och kan lägga in original drivrutinerna.

Jag kan ställa in GEN. enskilt för varje PCIe-slot, och det kunde jag inte i mitt gamla moderkort, där kördes alla PCIe-slot i samma GEN.

Tänkte bara tipsa om detta. om det är någon annan som råkar ut för samma problem. 😇

  • Like 1
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...