Gå till innehåll

[LÖST] Outlook express


Belsebub

Recommended Posts

Jag har 2 st. datorer med OE på med samma konton på.

Mitt problem är när jag får ett mail och öppnar det på ena datorn så ligger inte mailet kvar på den andra datorn. Brevet finns endast på den dator jag öppnar mailet på. Hur ställer jag in så brevet kommer till båda datorerna? Det borde ju finnas på båda datorerna eftersom det är samma epostkonto, men icke.

Någon som förstår hur jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste vara jäkligt snabb i fingrarna om detta skall funka. Trycka på hämta exakt samtidigt, så  jag tror nog du får det nerplockat bara på den ena datorn och vad vitsen är förstår jag inte. Däremot att ha ett bra program som kan hantera breven på servern innan man hämtar, är väl en nödvändighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs

Som jag ser det finns det två alternativ

  • [li]1
    Du låter breven ligga kvar på servern på en dator som du kollar breven först med, sedan loggar du på med dator nr 2. Alltså på dator 1 går du in i Verktyg>Konton Klicka på det epostkonto det gäller och välj egenskaper. Klicka på Avancerat>Markera Lämna en kopia på servern. Då ligger brevet kvar när du loggar in med dator 2.
    [/li]
    [li]2
    Du väljer att spara din epost i samma dator, då måste du komma åt och dela ut mappen via internt nätverk. Om du har internt nät och är intresserad av den lösningen får du återkomma
    [/li]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...