Gå till innehåll

Edge laddar om på något knasigt sätt lite då och då


_.M

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Bara för ett par dagar sedan så fick uppdaterades Edge på min dator till Version 103.0.1264.37 (Officiell version) (64 bitar). Och efter det, så "laddar Edge om" lite slumpmässigt. Inte att sidan laddar om hur som helst, hela fönstret blir svart i någon sekund innan allt kommer tillbaka. Händer främst när jag kollar på video. Youtube, Svt Play. Youtube så hackar videon till när Edge blir svart, men Svt play så avbryts uppspelningen och så får jag ett felmeddelande.

Det är inte bara det aktuella fönstret som laddar om på det här viset. Jag använder Edge-fältet och det blir också svart, om jag har flera fönstrer uppe, så blir samtliga fönster svarta.

Någon annan som märkt detta och klurat ut vad det beror på?

Redigerad av _.M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som någon sorts krasch och omstart. Många krascher i webbläsare beror på att något tillägg har slutat att vara helt kompatibelt så pröva med att starta utan tillägg med kommandot:

Citat
"C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --disable-extensions

eller (beroende på i vilken mapp som Edge finns):

"C:\Program Files\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --disable-extensions

från https://otechworld.com/start-microsoft-edge-without-extensions/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--disable-extension fungerade inte, alla mina tillägg var kvar och aktiverade. Så jag stängde av dem för hand, blev bättre men inte bra. Jag har också stängt av det där "spel-läget" som dom hittat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...