Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Bara för ett par dagar sedan så fick uppdaterades Edge på min dator till Version 103.0.1264.37 (Officiell version) (64 bitar). Och efter det, så "laddar Edge om" lite slumpmässigt. Inte att sidan laddar om hur som helst, hela fönstret blir svart i någon sekund innan allt kommer tillbaka. Händer främst när jag kollar på video. Youtube, Svt Play. Youtube så hackar videon till när Edge blir svart, men Svt play så avbryts uppspelningen och så får jag ett felmeddelande.

Det är inte bara det aktuella fönstret som laddar om på det här viset. Jag använder Edge-fältet och det blir också svart, om jag har flera fönstrer uppe, så blir samtliga fönster svarta.

Någon annan som märkt detta och klurat ut vad det beror på?

Edited by _.M
Posted

Låter som någon sorts krasch och omstart. Många krascher i webbläsare beror på att något tillägg har slutat att vara helt kompatibelt så pröva med att starta utan tillägg med kommandot:

Citat
"C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --disable-extensions

eller (beroende på i vilken mapp som Edge finns):

"C:\Program Files\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --disable-extensions

från https://otechworld.com/start-microsoft-edge-without-extensions/

Posted

--disable-extension fungerade inte, alla mina tillägg var kvar och aktiverade. Så jag stängde av dem för hand, blev bättre men inte bra. Jag har också stängt av det där "spel-läget" som dom hittat på.