Gå till innehåll

Lösenord forum


MH_
Gå till lösning Löst av _.M,

Recommended Posts

Jag lyckas aldrig logga in igen när jag har loggat ut från forumet.

Blir tvungen att köra "glömt lösenord" och skapa ett nytt lösenord varje gång jag har loggat ut. Är det någon som har en aning om vad jag gör för fel?  När jag väl är inloggad verkar det extra lösenordet på "kontosäkerhet" funka så det borde inte vara totaldemens (Opera, privat läge). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)

Använder du operas inbyggda lösenord komihåg funktion?

Det du skulle kunna göra (med viss risk för att jag missar någon detalj pga opera då jag inte använder den webbläsaren) är att när opera fyllt i användarnamn och lösenord, högerklicka på lösenordsfältet och välj Inspektera. Nu bör du ha fått en panel som visar html-koden och har markerat lösenordsinmatningsfältet. Där står type="password", dubbelklicka på password och skriv text och tryck på enter. Nu bör du se vad opera har fyllt i och kan besluta om opera har gjort rätt eller inte.

Om du istället använder något enklare manuellt system, klipp och klistra lösenord ifrån anteckningar till exempel, tänk på att Windows ofta tar med radbrytningar och liknande när du markerar text med musen och det kan ha följt med ett tecken som inte syns. Då kommer forumet säga att du har angivit fel lösenord.

Redigerad av _.M
Rättat instruktion
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haaaa. Jag har inte läst inloggnsfönstret ordentligt. Jag har matat in e-postadressen istället för användarnamnet...

Jag matar in lösenordet manuellt. Problemet var att forumet inte accepterade det korrekta lösenordet . Men det var ju rätt eftersom det var skit bakom spakarna ..

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...