Gå till innehåll

Linux Mint


Gå till lösning Löst av Thirteen,

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

VARNING!

Citat

Warning, please read:

A critical regression was found in live-installer. Even though it is fixed in the repositories, it still affects the version of the installer which originally came with this BETA.

If you have an empty storage device it will prompt you to format it. DO NOT AGREE TO FORMAT. If that device cannot be read (for instance if it’s a card reader with no card in it), the installer could format another device on your computer.

This bug was introduced in live-installer 2023.09.07 and fixed in live-installer 2023.09.19.2.

The ISOs for this BETA are being re-rolled to include the latest installer and a fix for this issue. Until then all the download links were pulled.

We haven’t heard of anyone being affected, we hope it stays that way.

https://blog.linuxmint.com/?p=4562

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kan inte installera LMDE 6 från USB sticka, den startar, men när jag klicka på installera LMDE6.... så kommer jag inte åt "install rutan" , den bara flascha till och försvinner, var lika dan med Betan, hur skumt som hellst, ska bränna ut ison på en DVD och teasta, få se hur det blir..

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, hubbe16 sade:

Hej, kan inte installera LMDE 6 från USB sticka, den startar, men när jag klicka på installera LMDE6.... så kommer jag inte åt "install rutan" , den bara flascha till och försvinner, var lika dan med Betan, hur skumt som hellst, ska bränna ut ison på en DVD och teasta, få se hur det blir..

Tyvärr, funkar det inte från DVD:n helle, väntar nog tills man kan uppgradera LMDE 5 till 6😂

Redigerad av hubbe16
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, hubbe16 sade:

Hej, kan inte installera LMDE 6 från USB sticka, den startar, men när jag klicka på installera LMDE6.... så kommer jag inte åt "install rutan" , den bara flascha till och försvinner, var lika dan med Betan, hur skumt som hellst, ska bränna ut ison på en DVD och teasta, få se hur det blir..

Är ISO,n kontrollerad mot checksumman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mikael63 sade:

Är ISO,n kontrollerad mot checksumman?

 

18 minuter sedan, Mikael63 sade:

Är ISO,n kontrollerad mot checksumman?

Japp, samma med DVD:n

kör just nu upgrade med Mint upgrade tool, rullar på bra änsålänge ....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Thirteen sade:

Bäst att berätta - att det är inget fel på din LMDE 6 dist.

Däremot är det en rejäl mängd uppdateringar som vill in och därför segar ner!

I vart fall för mig den här kvällen.

 

Skärmbild från 2023-10-07 19-10-19.png

Hej, har installerat alla uppdateringar hittills , inga problem med "seghet"

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, hubbe16 sade:

Hej, har installerat alla uppdateringar hittills , inga problem med "seghet"

Jag har inte upplevt någon seghet med någon version av Mint när det gäller uppdateringar.

När jag manuellt godkänner att uppdateringarna får göras brukar jag låta datorn arbeta i fred med det.
 

Har man valt automatiska uppdateringar så lär det kanske upplevas segt när detta sker.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar om statusen från här hemmavid.

Antagligen så var inte uppdateringen så seg som den gav intryck att vara.

När jag kollade mitt wifi-nätverk så hade det uppstått en kanalkrock, så en flytt till annan kanal gjorde allt bra igen! 😅

Man kan nog glömma mitt tidigare inlägg. 🙂

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...