Gå till innehåll

Radera app permanent - i molnet på iphone


AnnaK

Recommended Posts

28 minuter sedan, mbgtmari sade:

Hej AnnaK!
Här står att vissa inbyggda apple-appar inte går att ta bort men med resten gör du så här
https://support.apple.com/sv-se/HT207618

Hm, jag missade halva rubriken "i molnet på iphone" men i mobiltelefonen kan man i alla fall ta bort appar.

Tack @mbgtmari. Det rör sig inte om en inbyggd app utan en nedladdad. Har raderat appen från mobilen, men den ligger kvar i molnet om jag går in på appstore. Det är från molnet jag önskar radera. Går det tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en svensk beskrivning på hur du raderar appar från molnet:

1. Klicka på Inställningar
2. Klicka på namnet för telefonen, t.ex. "AnnaK (finns högst upp i menyn), Apple-ID, medier och köp"
3. Klicka på iCloud, som du bör hitta under raderna med namn, Lösenord, Betalning och Abonnemang 
4. Klicka på "Hantera lagring"
5. Klicka på "Säkerhetskopior"
6. Klicka på namnet under rubriken "Säkerhetskopior", r.ex. "AnnaK Denna iPhone"
7. Du bör nu kunna se vissa av dina appar. För att se alla appar, klicka på "Visa alla appar"
8. Klicka på "avstängningsknappen" för den app du vill ta bort.
9. Du får nu alternativen "Stäng av och radera" samt "Avbryt".
10. Välj "Stäng av och radera" för att ta bort appen från iCloud/molnet.
11. Klart

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Tar upp denna tråden igen. Någon som har erfarenhet av att appen inte försvinner från icloud trots att man gör enligt stegen ovan. Det är alltså fortfarande ett moln när du söker upp den i App Store och information är kvar som jag vill ska försvinna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...