Gå till innehåll

Microsoft Outlook frågar om konto/inloggning kontinuerligt


Recommended Posts

Jag får hela tiden, flera gånger om dagen detta till mitt Hotmail (Outlook) konto.

Det verkar som om vi inte har behörighet att hämta e-post för cgd####@gmail.com

I verktygsfältet väljer du ikonen Inställningar och väljer sedan Visa alla Outlook-inställningar.

Välj Synkronisera e-post för att se dina anslutna konton.

Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera, och rätta till problemet.

Det avslutas med

Det här systemmeddelandet är inte ett e-postmeddelande, och det går inte att svara på det.

Den beskrivna sökvägen eller någon synkronisering kan jag inte hitta. Och varför vill Outlook synka med G-mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej CGD! Jag har både Outlook/hotmail och G-mail men jag får inte dessa meddelanden. Det går däremot bra att följa instruktionerna i ditt meddelande.

1. Klicka först på kugghgjulet uppe till höger

1426971361_Kugghjulinstllningarhotmail.thumb.png.bdce104408c30fd95cc56fd12c916276.png

2. Då får du upp Inställningar.

1091121896_VisaallaOutlook-instllningar.png.0de1e4f21c11d2587b4b8f967dd240c7.png

3. Längst ner hittar du Visa alla Outlook-inställningar. Klicka på den raden.

144453376_Synkroniserae-posthotmail.png.f1b273ec2e17438949c1b6f6d2c793ee.png

4. Klicka därefter på Synkronisera e-post

Vad du får upp där är det intressanta.

Har du inte fått någon ämnesrad till meddelandet, t ex  Uppdatera autentiseringsuppgifterna för kontot?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för fin förklaring.
Till mitt huvudkonto använder jag Thunderbird. Men jag har ju blivit tvungen att även ha ett G-mejlkonto för att få mobilen att fungera. Använder aldrig det. Men så har jag två Hotmailkonto till för inloggning på olika sidor. För att öppna de kontona brukade jag använda Windows appen E-post och den ser ju annorlunda ut. Men nu gick jag in via www. outlook.xxx och då fick jag upp samma bild som du visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt G-mejlkonto använder jag huvudsakligen som server till Thunderbird för Thunderbird måste ju ha en server. Windowsappen E-post har jag inte aktiverat. Den appen är ju ganska begränsad. Såvitt jag kan förstå kommer dina meddelanden från Gmail. Det är alltså inte fråga om spam. Följ instruktionen du fått i Gmail-meddelandet: "Välj Synkronisera e-post för att se dina anslutna konton. Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera och rätta till problemet." Vilket anslutet konto som slutat fungera hos dig är det bara du som vet. Det bör ju stå på Synkronisera e-post-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...