CGD Postad Juli 7, 2022 Dela Postad Juli 7, 2022 Jag får hela tiden, flera gånger om dagen detta till mitt Hotmail (Outlook) konto. Det verkar som om vi inte har behörighet att hämta e-post för cgd####@gmail.com I verktygsfältet väljer du ikonen Inställningar och väljer sedan Visa alla Outlook-inställningar. Välj Synkronisera e-post för att se dina anslutna konton. Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera, och rätta till problemet. Det avslutas med Det här systemmeddelandet är inte ett e-postmeddelande, och det går inte att svara på det. Den beskrivna sökvägen eller någon synkronisering kan jag inte hitta. Och varför vill Outlook synka med G-mail? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
mbgtmari Postad Juli 7, 2022 Dela Postad Juli 7, 2022 Hej CGD! Jag har både Outlook/hotmail och G-mail men jag får inte dessa meddelanden. Det går däremot bra att följa instruktionerna i ditt meddelande. 1. Klicka först på kugghgjulet uppe till höger 2. Då får du upp Inställningar. 3. Längst ner hittar du Visa alla Outlook-inställningar. Klicka på den raden. 4. Klicka därefter på Synkronisera e-post Vad du får upp där är det intressanta. Har du inte fått någon ämnesrad till meddelandet, t ex Uppdatera autentiseringsuppgifterna för kontot? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
CGD Postad Juli 11, 2022 Författare Dela Postad Juli 11, 2022 Tack för fin förklaring. Till mitt huvudkonto använder jag Thunderbird. Men jag har ju blivit tvungen att även ha ett G-mejlkonto för att få mobilen att fungera. Använder aldrig det. Men så har jag två Hotmailkonto till för inloggning på olika sidor. För att öppna de kontona brukade jag använda Windows appen E-post och den ser ju annorlunda ut. Men nu gick jag in via www. outlook.xxx och då fick jag upp samma bild som du visar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
mbgtmari Postad Juli 11, 2022 Dela Postad Juli 11, 2022 Mitt G-mejlkonto använder jag huvudsakligen som server till Thunderbird för Thunderbird måste ju ha en server. Windowsappen E-post har jag inte aktiverat. Den appen är ju ganska begränsad. Såvitt jag kan förstå kommer dina meddelanden från Gmail. Det är alltså inte fråga om spam. Följ instruktionen du fått i Gmail-meddelandet: "Välj Synkronisera e-post för att se dina anslutna konton. Kontrollera informationen för det anslutna konto som har slutat fungera och rätta till problemet." Vilket anslutet konto som slutat fungera hos dig är det bara du som vet. Det bör ju stå på Synkronisera e-post-sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.