magne58 Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'( Hej! magne58. Jag tror nog att du har blivit lurad, jag har också provat en CD Skiva som står 800 MB 90 min på, och det fungerar inte alls kan jag säga dig tyvärr. Mvh: Kalle Nordin :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'( Hej Vilken brännare och brännarprogram har du? Är det så att din brännare stödjer mer än 700? I t.ex nero, kan man ställa om från standard 650 om man vill bränna mer. Det kan vara så att din brännare stödjer 50 mb överbränning vilket betyder 700... Jag tror inte du blivit lurad 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'( Hej Vilken brännare och brännarprogram har du? Är det så att din brännare stödjer mer än 700? I t.ex nero, kan man ställa om från standard 650 om man vill bränna mer. Det kan vara så att din brännare stödjer 50 mb överbränning vilket betyder 700... Jag tror inte du blivit lurad 8) Hej! Venoms. Jag tror nog att magne58 har visst blivit lurad så det så För jag har också testat dom är CD Skivorna är det stod 800 MB 90 Min och det fungerade inte alls för mig. Mvh: Kalle Nordin :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Hej!Venoms. Jag tror nog att magne58 har visst blivit lurad så det så För jag har också testat dom är CD Skivorna är det stod 800 MB 90 Min och det fungerade inte alls för mig. Mvh: Kalle Nordin Det fungerar för mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'( Hej Du kanske måste aktivera överbränning. Om man kör Nero så är det så här (ver 6) Aktivera alternativet för överbränning i Nero. Välj Inställningar på Arkiv-menyn och klicka på fliken Expertegenskaper.Markera kryssrutan som tillåter överbränning och ange CD-skivans maximala längd. Teoretiskt sett kan du välja vilken storlek som helst upp till 99 minuter och 59 sekunder. Du bör börja med att ange en längd som är 2 minuter längre än den angivna kapaciteten. Om SCSI/ATAPI-fel inträffar i slutet av simuleringen eller bränningen, bör du minska den maximala överbränningskapaciteten eller använda en CD-skiva från en annan tillverkare. Om inga fel uppstår kan du gradvis öka överbränningskapaciteten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magne58 Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Tack för er hjälp,ska testa Neros brännarprogram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 aa det går att bränna på 800 mg / 90 min cd och nej kalle han är inte blåst som venoms sa så måste din brännare klara 800 mg cd uppdatera din frimware och testa lycka tll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts