Gå till innehåll

Bara 700 Mb


magne58

Recommended Posts

Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva  fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'(

Hej!

magne58.

Jag tror nog att du har blivit lurad, jag har också provat en CD Skiva som står 800 MB 90 min på, och det fungerar inte alls kan jag säga dig tyvärr.

Mvh: Kalle Nordin

:( :( :( :( :( :( :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva  fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'(

Hej

Vilken brännare och brännarprogram har du?

Är det så att din brännare stödjer mer än 700?

I t.ex nero, kan man ställa om från standard 650 om man vill bränna mer. Det kan vara så att din brännare stödjer 50 mb överbränning vilket betyder 700...

Jag tror inte du blivit lurad 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva  fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'(

Hej

Vilken brännare och brännarprogram har du?

Är det så att din brännare stödjer mer än 700?

I t.ex nero, kan man ställa om från standard 650 om man vill bränna mer. Det kan vara så att din brännare stödjer 50 mb överbränning vilket betyder 700...

Jag tror inte du blivit lurad 8)

Hej!

Venoms.

Jag tror nog att magne58 har visst blivit lurad så det så

För jag har också testat dom är CD Skivorna är det stod 800 MB 90 Min och det fungerade inte alls för mig.

Mvh: Kalle Nordin

:( :( :( :( :( :( :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Venoms.

Jag tror nog att magne58 har visst blivit lurad så det så

För jag har också testat dom är CD Skivorna är det stod 800 MB 90 Min och det fungerade inte alls för mig.

Mvh: Kalle Nordin

Det fungerar för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min cd-läsare läser bara 700 mb när jag ska bränna en ny skiva  fast jag har köpt enligt kartongen Verbatim 90 min 800 mb.Är det någon inställning som måste ändras eller hemska tanke har jag blivit lurat :'(

Hej

Du kanske måste aktivera överbränning.

Om man kör Nero så är det så här (ver 6)

Aktivera alternativet för överbränning i Nero. Välj Inställningar på Arkiv-menyn och klicka på fliken Expertegenskaper.

Markera kryssrutan som tillåter överbränning och ange CD-skivans maximala längd. Teoretiskt sett kan du välja vilken storlek som helst upp till 99 minuter och 59 sekunder. Du bör börja med att ange en längd som är 2 minuter längre än den angivna kapaciteten. Om SCSI/ATAPI-fel inträffar i slutet av simuleringen eller bränningen, bör du minska den maximala överbränningskapaciteten eller använda en CD-skiva från en annan tillverkare. Om inga fel uppstår kan du gradvis öka överbränningskapaciteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...