Ann-Monika Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 skrivbordsbilder som ligger i rullgardinen / där man kan byta skrivbordsbilder??? Jag har nu en bild som jag tog hem från en sida på internet och den ersatte s a s den bilden jag hade innan, och jag vill inte ha den kvar HJÄLP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Hej! Har inte tillgång till en XP-dator just nu men mitt bästa tips eftersom du verkar ha smått panik är att: 1. Surfa in på en sida, hitta en fin bild, högerklicka den och välja Använd som bakgrundsbild. 2. Gör samma sak som ovan fast leta i Utforskaren efter bilder du har på datorn, öppna bilden i Visningsprogrammet för fax och bilder och högerklicka filen och välj Använd som bakgrundsbild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Hej Oftast läggs bilderna in på "C:WINDOWSWebWallpaper", gå dit och ta bort bilden om du inte vill ha den kvar. Finns den inte där får du söka efter den. Annars för att byta bakgrundsbild högerklickar du på skrivbordet -> Egenskaper -> Skrivbord, där växlar du bild. Hoppas att det var det du ville veta, annars får du skälla lite : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Monika Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Tack för tipsen, men jag har inte lyckats få bort bilden trots att jag har raderat den. Den sitter fast som cement i rullgardinen där man kan välja och byta bild till skrivborssidan. Det går heller inte att byta till ngt annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Hej Skanna med Ewido och Ccleaner först, prova sedan en gång till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts