Gå till innehåll

Synk av Outlook kalender till Google kalender har upphört - behöver ersättning!


Recommended Posts

Jag har i flera år använt mig av Outlook Google Calendar Sync, nummer 2 på listan nedan. Sedan i måndags har den slutat att fungera med ett felmeddelande som länkar till en FAQ och där felet är känt men någon lösning finns inte men kanske går att lösa med åtgärder för andra fel. Det gör det inte.

Nummer 1 på listan fungerar inte. den bråkar om att .net inte går att installera men den är redan installerad.

Nummer 3 fungerar inte för icke betalande Google-kunder

Nummer 4 saknas det rättigheter (i organisationen) för att använda.

Listan: https://www.makeuseof.com/tag/how-to-sync-microsoft-outlook-with-google-calendar/

Jag vill alltså ha enkelriktad och automatisk synkning från Outlook till en egen Google-kalender. Den kalendern kan jag då enkelt dela ut till övriga familjemedlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är fler delar som är påverkade, lite off topic nu. Jag tänkte byta epostklient från att ha O365 familj till ett annat som heter eM Client som fått bra kritik. Hela installationen gick bra fram till kalendern, nä, gick inte. Och jag kan inte hitta något vettigt alls som kunde tänkas fungera såvida inte man köper tredjepart program etc. Det är inte bara jag som suger när det gäller installation eller synkning utan det är betydligt fler som har problem med Outlook, Google kalender synkning.

Jag letar efter tips på hur man skulle kunna få det att funka, tydligen har T-bird lyckats med att hitta på ett sätt som fungerar när det gäller synkning av kalendern.

F-låt om jag snatchade din tråd lite.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Venoms sade:

såvida inte man köper tredjepart program

Ja jag har nu hittat en plugin till Outlook. Man kan utvärdera alla funktioner i sju dagar, vilket jag gör (passivt då men..). Kostar sedan ca 330 kr per år om man vill fortsätta få uppdateringar. För min del kan det vara värt den kostnaden, åtminstone som en engångssumma.

Där kan man göra inställningarna på ett överskådligt sätt med "nya" ribbon i Outlook. Man kunde t.o.m skapa en ny Google-kalender därifrån. Man behövde verifiera via webbläsaren men sedan inga inställningar i Googles kalender.

Minns tyvärr inte vad den hette, nu är det helg = Linux ;)
Orange tema var det iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
On 2022-09-02 at 18:03, Mikael63 sade:

Ja jag har nu hittat en plugin till Outlook.
//
Minns tyvärr inte vad den hette,

Outlook4Gmail hette den. Jag fick aldrig något svar på varför vissa händelser synkroniserades men inte andra.
(själv tror jag att det handlar om en begränsning i tid, de som inte synkades var de i en serie händelser och den ursprungliga händelsen skapades för länge sedan och jag blev medbjuden i ett långt senare skede). Uteblivet svar = inget köp av licens.

Testade då att installera 

On 2022-09-01 at 21:47, Mikael63 sade:

Outlook Google Calendar Sync, nummer 2 på listan

på nytt och nu verkar den ju fungera igen :D

 

  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
On 2022-10-18 at 14:43, Mikael63 sade:

Efter någon uppdatering (oklart vilken/vilka jag uppmanades bara att starta om datorn) fungerade inte längre Outlook Google Calendar Sync. Samma felmeddelande. Jag avinstallerade den och körde setup.exe på nytt och nu verkar det lira igen.

Men nu fungerar inte den metoden heller..

Nu behöver jag återgå till Outlook4Gmail om ingen annan har något tips på alternativ lösning?

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...