Gå till innehåll

[ Löst ]QP Love Q18 Android tv box Android 12


Samuel_1975

Recommended Posts

hej

är ganska ny på med Android tv boxar då jag har en och en annan är på vägen hem till mig då ena ska min syster få

 

problemet är ja inte vet vad det är för laddare man ska ha och det står inget i manualen, sedan hur gör man sen för att uppdatera den när Android 13 kommer ut eller måste man köpa på nytt igen ?, ja ska detta för mina betal appar och finns två appar som inte fungerar är disney plus och SkyShowtime,  viaplay och hbo max fungerar fint

 

någon med erfarenhet av Android tv box kan gärna ge mig tips och förslag vad jag behöver för kunna ladda ner uppdatering

20221003_182635.jpg

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medföljde ingen laddare? Var har du handlat boxen?

Det är väl först när stödet för Android 12 upphör som det blir aktuellt med en uppgradering och om det DÅ inte fungerar så, ja då fungerar det inte...
(som med i princip all annan hårdvara som innehåller ett operativsystem)

De appar som inte fungerar nu kanske fungerar efter att systemuppdateringen (enl. bild) är slutförd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo ja handla den på wish och inte samma garanti så man får tänka på att det inte är något på grund av att man beställer så, nej ja fick bara en ström adapter och inte någon laddare annars, allt fungerar bra men man får tänka på när man handlar att man inte ska ha för bråttom som ja har ibland när ja handlar, det ja kunde märka att man fick sätta ditt 3 mm silikonkuddar som höjer boxen ifrån värmen och det va endast 1 mm som stack ut ifrån boxen och hade temperatur på 79 och nu mellan 58-65 grader än innan ja fixa det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Cecilia sade:

Innehåller boxen ett batteri?

vet inte om det finns batteri i den men ska försöka att testa med via usb med hane och hane usb om det går då jag inte har sådan sladd så måste jag väl se om testa när sladden kommer på posten om någon dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som denna fast en nyare version?
https://www.amazon.se/QPLOVE-Android-TV-box-Quad-Core-Cortex-A53/dp/B07VC6GJQ5
https://androidpcreview.com/qplove-tv-box-review/

I så fall finns det ingen annan laddare eller sätt att ladda än strömadaptern som du redan har ansluten.

Alla appar fungerar inte i Android TV utan det gäller att apptillverkaren gör en kompatibel app.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror knappast att det kommer Android 13 till min box men håller ögonen öppna för en ny version om det kommer i framtiden,

jo jag ska inte göra något speciellt förutom att streama på prime video istället för disney plus för bättre ha app som är kompatibel

tack annars för hjälpen och mer än så kan man inget göra just nu

 

ha en bra dag på er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...