Gå till innehåll

Recommended Posts

Något hände med Word som jag inte begriper. Jag har Word ikonen på aktivitetsfältet och
jag öppnar därifrån, då öppnas ett A4 ark och när jag väl stänger det färdigskrivna dokumentet
så sparas det och kan öppnas igen i samma format.
Jag börjar från början: Från Instagram delade jag ett inlägg (som så många gånger förr) till mig själv, till mitt gmail som jag sedan öppnar i Chrome. Jag öppnar den bifogade länken som innehåller ett recept, Kopierar både texten och bilden till Word som jag nyss öppnat, och sparar.
Eftersom jag ny är klar, klickar jag i högra hörnet för att stänga ner word.  Upp hoppar ett meddelande ruta som lägger sig över texten: Logga ut från Office.
”Om du loggar ut tas ditt konto bort från denna och andra Office-appar som synkroniserar till molnet.” Och lite andra kommentarer följer. Varför detta hot?
Jag ville ju bara stänga ner, inte logga ut. När jag klickade på avbröt för att komma vidare, upptäckte jag två saker, att mitt dokument hade sparats som htlm i Edge. Vad hade Edge med detta att göra? Och inte nog med det, texten jag har framför mig på skärmen är inte längre i Word-formatet, den täcker hela skärmen, dvs från sida till sida, varje textrad är 40 cm långt.

Till min fasa upptäckte jag också att alla mina gamla dokument ser ut så när de öppnas. Och att tagna skärmbilder nu måste öppnas med en särskild läsare, inte bara klickas upp som hittills. Känner inte igen ändelsen .png. Har de alltid hetat så? Vad är det som händer?
Vd ska jag göra för att få tillbaka det normala Word-formatet. Jag måste i morgon måndag eller senast på tisdag få iväg två skrivelser som ser normala ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att Logga ut från alla M365 appar och när du gjort det, Leta reda på

C:\users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.AAD.BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy.

Döp om den till: C:\users\%username%\AppData\Local\Packages\Microsoft.AAD.BrokerPlugin_cw5n1h2txyewy.old

Nu kan du prova att logga in igen till Word för att se om det blir skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte löste problemet, testa detta som jag hittade på nätet.

In reply to Neal McGough's post on August 6, 2019

 

We had a few users experiencing the same issue. Turns out it was related to work or school accounts.

 

1. Navigate to the "Accounts" section of the Settings app and navigate to the "Access work or school" page. Click the account you want to unlink and press the "Disconnect" button. Follow the prompts to complete the account removal process.

 

2. Navigate to the "Accounts" section of the Settings app and navigate back to the "Access work or school" page. Click the "+" icon to associate an account.

 

3. Enter your credentials and wait for the process to complete.

 

4. Launch Outlook and all should be functioning properly.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla för tipsen, ska spara dem för ev kommande behov.

När jag satte på datorn nyss så var allt återställt till precis som det ska vara.
Jag drar lättnadens suck, men lite märkligt var det. Det kändes som om Microsoft var inne samtidigt
och såg vad jag gjorde. Det var flera meddelanden som dök upp, "Vi har inte möjlighet att hjälpa dig just nu"
utan att jag hade sökt hjälp, Outlook nämndes också. Kanske höll de på med något, uppdatering eller felkorrigering?
Vill ändå tro och hoppas att det var just Microsoft och inte någon annan. Windows Defender har scannat och inte hittat något.
Har kollat bankkontot, pengarna är kvar. 

Det här var min premiär på denna sajt. 😮

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...