Gå till innehåll

Teams, licensfråga


Gå till lösning Löst av Olle35,

Recommended Posts

Jag kör Microsoft Office för business 365. Brukar använda Teams för möten och kurser online. Fick mail att utvärderingsversion av Microsoft Teams Exploratory går ut om nån månad för mina användare. Jag kör kurser online via Teams som är runt 8 timmar per dag och kan vara 1-2 dagar per grupp och kan bestå av runt 1-15 deltagare per grupp.  Tror inte jag haft fler än 15 iaf ännu. Är flera kursdagar per månad och olika grupper. Brukar skicka ut Teamsförfrågan till mina kursdeltagare som är ifrån andra företag exempelvis. Jag delar skärm och tar fram Excel exempelvis. Jag har ett aktiebolag och det är bara jag i företaget. Är Teams Exploratory något jag måste ha för detta?  Teams ingår ju och har kört kurs online ett tag via Teams. Jag tror inte jag gjort något aktivt val kring att använda Teams Exploratory utvärderingsversion. Teams har ju ingått/ingår. Blir lite osäker när jag läser vad som ingår. Bör jag uppgradera i mailet som jag fått?

Tack på förhand. 🙂

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter mest som att du inte har en licens som inkluderar Teams men läs vad Microsoft skriver på sidan https://learn.microsoft.com/en-us/microsoftteams/teams-exploratory .Så vitt jag förstår finns inte Office for business 365 längre utan har ersatts av andra produkter och Teams ingår inte i alla: https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/business/compare-all-microsoft-365-business-products?activetab=tab:primaryr2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

när jag går in tittar i ett Officeprogram står det att jag har Microsoft Office 365 för affärsverksamhet och den har jag kört ett antal år där Teams funnits med som jag använt /använder. Går jag nu in i ett Officeprogram och tittar ser jag ikonen Teams finns med. De kanske  gjort en liten förändring så om 1 månad finns den inte. Jag uppfattade det förrut som att om jag inte gör något inom 1 månad så har jag en bantad version av Teams.  Fick Mail igår att utvärderingsversion av Microsoft Teams Explority upphör om 1 månad. Att uppgradera till Teams Essentials. 

kanske läge uppdatera i det mail jag fick då? Hoppas bara det blir rätt Essentials är det jag ska ha så det inte finns nån mer som heter Exploratory eller liknande som gör mer🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl antagligen Essentials och förnyelsen via mailet . 
Lurar dock på om det är billigare   uppgradera till Microsoft 365 office business standard där Teams ingår !? 

Får se om jag får tag på nån 🙂. Suck

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...