Ingvar Edin Postad Januari 20, 2023 Dela Postad Januari 20, 2023 Jag använder i bland snabbhjälpen för att hjälpa andra. Nu fungerar inte snabbhjälpen längre. Först blir det den blå rutan som kommer upp och efter en liten stund blir rutan helt vit (blank). Jag har avinstallerat snabbhjälpen och tagit hem den på nytt via Microsift Store men det hjälper inte. Någon som har tips på vad felet kan vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Januari 20, 2023 Dela Postad Januari 20, 2023 Välkommen till forumet! Microsoft har en del villkor för appen och båda sidor måste kunna nå en hel radda med olika webbplatser och det kan tänkas att olika säkerhetsinriktade och annonsblockerande program kan stoppa detta. Se https://learn.microsoft.com/sv-se/windows/client-management/quick-assist avsnittet Network considerations. Har något sånt tillkommit eller ändrats i din dator sen det fungerade senast? I avsnittet Install Quick Assist with Intune står det om ytterligare krav. Kan du beskriva var i punktlistan i avsnitt How it works som det blir stopp? Här finns det förslag att testa:https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/quick-assist-white-screen/0c107a1f-3dfa-4ad4-9048-0d8ad346d3a9 https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/37ee3096-f248-4dc8-80d0-ae830552ab31/windows-10-quick-assist-dependencies-getting-blank-window-with-rolling-dots-on-launch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Mikael63 Postad Januari 20, 2023 Dela Postad Januari 20, 2023 (redigerade) Inte svar på frågan, jag vet, men kanske du ska lägga in en "backup" i form av ex. TeamViewer QS på dina "kunders" datorer? Ja eller "rätta" TeamViewer. Andra alternativ är AnyDesk och NoMachine. Kanske även VNC, jag vet dock inte hur det funkar (vad gäller gratisalternativ) på en Windowsdator. Alltså när/om snabbhjälpen krånglar, särskilt när krånglet är på den andra datorn... Redigerad Januari 20, 2023 av Mikael63 meningsbyggnad 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Lösning Ingvar Edin Postad Januari 23, 2023 Författare Lösning Dela Postad Januari 23, 2023 Problemet löst. Troligen en uppdatering som inte var fullbordad. Jag använder i bland AnyDesc men det passar inte för alla som som behöver hjälp. Hjälper närstående släktingar. Tack alla för svar. 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.