Gå till innehåll

Ändra standardapp


Mikael63
Gå till lösning Löst av _.M,

Recommended Posts

När jag i appen Warpinator klickar för att välja filer öppnas en, som jag misstänker, annan app som ser ut så här:

image.thumb.png.ee1e0583b85ef5697adb72212dafa8a7.png

Vilken app är det om någon känner igen utseendet?

Jag skulle vilja byta ut den till någon annan då ovanstående glömmer inställningen 'Sortera efter Ändrade (Senast först)' om jag har "backat ut ur" den appen. Om jag bara låter den vara och klickar på hem-knappen minns den inställningen.

I inställningar (för telefonen) hittar jag 'Välj standardappar' och där listas alla appar och man kan välja 'Ange som standard' - men standardapp för vad? Några jag testat att klicka på det valet visar att jag kan ersätta Webbläsaren. Kollar jag 'Samsungs appinställningar' och där väljer 'Mina filer' är den inte standardapp/går inte välja bort ev. standardapp.

Jag vill alltså kunna låta en annan app välja in mina filer som jag vill skicka med Warpinator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, _.M sade:

Om du på vyn du visar ovan trycker på |||-knappen, får du inte upp app-bytar-vyn och visar inte den vilken app som laddats?

Jo, den visar bara att det är Warpinator.

Men något märkligt.. nu visas rätt sorteringsordning hela tiden? Och i skrivande stund kan jag kanske ha hittat varför.. eller.. Äh!?

Om jag böjar med att välja Min telefon - DCIM - Procapure (mappen heter som fotoappen jag använder) så visas där fel sorteringsordning. Nästa gång jag öppnat för att välja filer har - DCIM - Procapture varit förvalt, med fel visningsordning. Det är nog så jag hela tiden har använt appen. Om jag i stället tar Senaste, som visas på bilden ovan) visas filerna just så, så som jag vill. Tar jag Bilder - Procapture visas också bilderna i "rätt" ordning. Om jag då, med något av alternativen där det fungerar, backar ur och väljer Stäng allt och börjar om så "minns" appen även det!

Handhavandefel således!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...