Gå till innehåll

Thunderbird problem


Leif Abrahamson
Gå till lösning Löst av Leif Abrahamson,

Recommended Posts

Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern?
Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det?

Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp?

Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator?
Är det i så fall problem ibland även i de enheterna?

Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Cecilia sade:

Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern?
Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det?

Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp?

Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator?
Är det i så fall problem ibland även i de enheterna?

Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp.

Hej, jag använder Yahoo mail och det verkar som om även papperskorgen har samma problem men när jag tar bort ett mail på webben så tas det bort. Jag försökte köra

reparera app men det hjälper inte. På mobilen funkar det att ta bort så det verkar ligga i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Cecilia sade:

Har du reparerat både inkorgen och papperskorgen i Thunderbird?
Jag undrar eftersom jag inte är säker på vad du mena med "reparera app"?

Ja nu har jag reparerat både papperskorgen och inkorgen utan resultat, provade också med restart men det går inte heller. Ominstallation kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Cecilia sade:

Du skulle kunna pröva först med att göra en ny profil i Thunderbird och i den sätta upp samma konto eftersom det är  troligare att det är problem med kontot/mapparna än med själva Thunderbird: https://support.mozilla.org/en-US/kb/profile-manager-create-and-remove-thunderbird-profiles

Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
1 timme sedan, Leif Abrahamson sade:

Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller.

Hej, det verkar som att det var något knas med papperskorgen. Jag ändrade mapp dit borttagna filer skulle hamna och det fungerade. Ändrade sedan tillbaka till papperskorgen och nu fungerar det.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...