Leif Abrahamson Posted January 30, 2023 Posted January 30, 2023 När jag deletar mail så får jag upp följande dialogruta och mailen "hoppar" tillbaka. Händer då och då. På webmailen fungerar det att ta bort mail, men inte på datorn. Quote
Cecilia Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern? Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det? Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp? Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator? Är det i så fall problem ibland även i de enheterna? Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp. Quote
Leif Abrahamson Posted January 31, 2023 Author Posted January 31, 2023 10 minuter sedan, Cecilia sade: Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern? Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det? Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp? Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator? Är det i så fall problem ibland även i de enheterna? Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp. Hej, jag använder Yahoo mail och det verkar som om även papperskorgen har samma problem men när jag tar bort ett mail på webben så tas det bort. Jag försökte köra reparera app men det hjälper inte. På mobilen funkar det att ta bort så det verkar ligga i datorn. Quote
Cecilia Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Har du reparerat både inkorgen och papperskorgen i Thunderbird? Jag undrar eftersom jag inte är säker på vad du mena med "reparera app"? Quote
Leif Abrahamson Posted January 31, 2023 Author Posted January 31, 2023 22 minuter sedan, Cecilia sade: Har du reparerat både inkorgen och papperskorgen i Thunderbird? Jag undrar eftersom jag inte är säker på vad du mena med "reparera app"? Ja nu har jag reparerat både papperskorgen och inkorgen utan resultat, provade också med restart men det går inte heller. Ominstallation kanske? Quote
Cecilia Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Du skulle kunna pröva först med att göra en ny profil i Thunderbird och i den sätta upp samma konto eftersom det är troligare att det är problem med kontot/mapparna än med själva Thunderbird: https://support.mozilla.org/en-US/kb/profile-manager-create-and-remove-thunderbird-profiles Quote
Leif Abrahamson Posted January 31, 2023 Author Posted January 31, 2023 7 timmar sedan, Cecilia sade: Du skulle kunna pröva först med att göra en ny profil i Thunderbird och i den sätta upp samma konto eftersom det är troligare att det är problem med kontot/mapparna än med själva Thunderbird: https://support.mozilla.org/en-US/kb/profile-manager-create-and-remove-thunderbird-profiles Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller. Quote
Solution Leif Abrahamson Posted January 31, 2023 Author Solution Posted January 31, 2023 1 timme sedan, Leif Abrahamson sade: Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller. Hej, det verkar som att det var något knas med papperskorgen. Jag ändrade mapp dit borttagna filer skulle hamna och det fungerade. Ändrade sedan tillbaka till papperskorgen och nu fungerar det. 1 1 Quote
Recommended Posts