Jump to content

Thunderbird problem


Go to solution Solved by Leif Abrahamson,

Recommended Posts

Posted

Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern?
Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det?

Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp?

Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator?
Är det i så fall problem ibland även i de enheterna?

Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp.

Posted
10 minuter sedan, Cecilia sade:

Gäller det en mejladress som har begränsat med utrymme på servern?
Vilken mejlserver, t ex hotmail, outlook, telia eller gmail, gäller det?

Är det beroende på om mejlet finns i inkorgen eller i en annan mapp?

Har du även åtkomst till mejlen i andra enheter t ex en mobil eller en annan dator?
Är det i så fall problem ibland även i de enheterna?

Pröva med att högerklicka på de mappar som hör till kontot (som Inkorgen), välja Egenskaper följt av knappen Reparera mapp.

Hej, jag använder Yahoo mail och det verkar som om även papperskorgen har samma problem men när jag tar bort ett mail på webben så tas det bort. Jag försökte köra

reparera app men det hjälper inte. På mobilen funkar det att ta bort så det verkar ligga i datorn.

Posted
22 minuter sedan, Cecilia sade:

Har du reparerat både inkorgen och papperskorgen i Thunderbird?
Jag undrar eftersom jag inte är säker på vad du mena med "reparera app"?

Ja nu har jag reparerat både papperskorgen och inkorgen utan resultat, provade också med restart men det går inte heller. Ominstallation kanske?

Posted
7 timmar sedan, Cecilia sade:

Du skulle kunna pröva först med att göra en ny profil i Thunderbird och i den sätta upp samma konto eftersom det är  troligare att det är problem med kontot/mapparna än med själva Thunderbird: https://support.mozilla.org/en-US/kb/profile-manager-create-and-remove-thunderbird-profiles

Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller.

  • Solution
Posted
1 timme sedan, Leif Abrahamson sade:

Hej, nu har jag skapat en ny profil men det hjälper inte, jag har också avinstallerat Thunderbird men det hjälper inte heller.

Hej, det verkar som att det var något knas med papperskorgen. Jag ändrade mapp dit borttagna filer skulle hamna och det fungerade. Ändrade sedan tillbaka till papperskorgen och nu fungerar det.

  • Like 1
  • Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...