Gå till innehåll

Rykte W8.1


Kird
Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej!

I bekantskapskretsen var det någon som sa(vi pratade om supporten för W8.1)att man kunde få

säkerhets/kvalitetsuppdateringar mot betalning hos MS för W8.1. För mig verkar det konstigt då

MS vill att man uppgraderar till W11. Jag har letat hos MS om detta men ej hittat något. Är det

någon i Forumet som känner till detta "rykte"?

Mvh

Kird

Redigerad av Kird
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
18 minuter sedan, Kird sade:

Hej!

I bekantskapskretsen var det någon som sa(vi pratade om supporten för W8.1)att man kunde få

säkerhets/kvalitetsuppdateringar mot betalning hos MS för W8.1. För mig verkar det konstigt då

MS vill att man uppgraderar till W11. Jag har letat hos MS om detta men ej hittat något. Är det

någon i Forumet som känner till detta "rykte"?

Mvh

Kird

Det är möjligt att företag kan få förlängd support genom att betala en avgift till Microsoft. Det har funnits för Windows 7.

Support för Windows 8.1 upphörde i januari i år.

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/supporten-för-windows-8-1-upphörde-10-januari-2023-3cfd4cde-f611-496a-8057-923fba401e93

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Kird sade:

Men jag hittar ingenting för företag heller.

Det är nog inget som går att skaffa i efterhand genom att hitta något på nätet. Ett företag med 15000 anställda tecknar troligen ett avtal med Microsoft i samband med uppgradering. Man köper således 15000 licenser med tillhörande support i X antal år.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...