Gå till innehåll

ingen wifi till Chromecast


Gå till lösning Löst av tomash,

Recommended Posts

Jag har en Iphone där jag har delat ut wifi till en Ipad. Det fungerar, jag kan koppla upp mig mot internet på Ipadden. När jag startar konfigureringen av Chromecasten med Google Home på Ipadden så fungerar det till att börja med. Jag får frågan om det är denna Chromecast jag vill konfigurera så stämmer det med vad jag ser på TV:n. Sedan frågar den om jag ser en angiven fyrsiffrig kod på TV:n och det gör jag, men sedan kommer problemet. När jag tillfrågas vilket nätverk jag vill ansluta till så ser jag inte det nätverket som delas ut av Iphonen, bara ett annat lokalt nätverk. När jag då knappar in Iphonens nätverk och dess lösenord så ser jag på TV:n att den försöker ansluta till Iphonens nätverk men efter ett slag så ger den upp. Det hela har fungerat tidigare med en router som wifi-källa i stället för Iphonen. Jag har gjort en reset på Cromecasten. Enheterna är alldeles intill varandra. Varför vill det sig inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...