Podbot Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 Idag jag har start min datorn... och internet funkar inte? jag har kontraken med telia företag... dom sa jag ska koppla av router och vila 20 min... Jag har gjort tusen gång... Nu min Router är DÖD kan inte "Power" är PÅ men vad är fel på router? Finns inte lyser gröna på typ... // podbot :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted July 18, 2006 Author Share Posted July 18, 2006 Men idag jag har köp ny Router DÅ FUNKAR ! Tack för hjälp ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 Hej Bara för info. Om du har telias 24 så måste du trycka på "reset" + att du måste använda DHCP i routern, både på wan-sida och lan-sida. Du ska ha routern ON och vara säker på att du får kontakt från datorn till routern före du startar modemet. När du startar modemet kommer det att synkronisera med routern, och släppa in datorn till internet. Om du skulle prova efteråt att bara flytta kabel från modem-router till modem-dator så fungerar det inte utan du måste göra om samma procedur igen. Tråkigt att du behövde köpa en ny router... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted July 19, 2006 Author Share Posted July 19, 2006 Precis hehe men jag har köpt ny router funkar bra! men orkar inte fixar IP i Router typ sånt.. bara install och internet funkar ! // podbot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts