Gå till innehåll

Thunderbird export/import


TomV

Recommended Posts

Detta blev nästan lite pinsamt eftersom jag efter att ha skickat frågan upptäckte det under Verktyg.

Fanns det verkligen för två år sedan (när det senast var aktuellt) eller kommer jag ihåg helt galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-06-13 at 13:45, Cecilia sade:

I Verktygsmenyn finns det val för att Exportera och Importera och processen finns beskriven på sidan https://support.mozilla.org/en-US/kb/moving-thunderbird-data-to-a-new-computer .

Svaret konfunderar mig lite eftersom den beskrivning som hänvisas till inte nämner Exportera och Importera i Verktygsmenyn utan mer liknar hur man gjorde innan detta fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, antagligen har inte sidan uppdaterats när de två menyvalen tillkom. Men när jag valde Exportera tidigare så kom det upp en varning om att det är något villkor som måste vara uppfyllt för att det ska gå så det kan vara säkrare att följa vad som står på webbsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-06-14 at 17:46, Cecilia sade:

Ja, antagligen har inte sidan uppdaterats när de två menyvalen tillkom. Men när jag valde Exportera tidigare så kom det upp en varning om att det är något villkor som måste vara uppfyllt för att det ska gå så det kan vara säkrare att följa vad som står på webbsidan.

Är det riktigt uppfattat att det var vid Exportera och inte Importera som varningen uppträdde?

Eftersom jag tänkte testa är det intressant att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...