Gå till innehåll

Spotify Free och annonser


ChristerE

Recommended Posts

För en tid sedan övergick mitt abonnemang från Premium till Free men några avbrott för annonser har det inte blivit. Okej för min del men hur kan det komma sig, undrar jag förstås.

Undviker automatiska dragningar från betalkort/kontokort (autogiro, m m, används) så jag köper Spotify presentkort och fyller på för flera månader i taget. Ibland har jag koll på utgångsdatum och fyller på strax före. Den här gången hade jag inte gjort så och råkade se att "min plan" hade ändrats till Free (annars avslöjar reklamavbrotten det hela).

Har avvaktat med att "fylla på" för Premium och Spotify fortsätter att spela utan avbrott, nu några veckor senare. Jag gör egna mappar med spellistor (i desktopappen) och låter inte sällan Spotify fortsätta att spela "passande" musik när spellistan tagit slut. Brukar välja musik i desktopappen och skickar sen "streamen" till musikanläggningen (Spotify Connect).

Men något jag tycker är rätt nytt är reklam i desktopappen. Men den stör ju inte, välja musik tar inte lång tid och appen kan ju minimeras om man jobbar vidare i datorn. Eller så loggar man ut, musiken spelar ju även utloggad och med appen stängd.

Kommenterar ifall det beskrivna av någon anledning har med saken att göra.

Någon som känner igen detta (som inte betalar med automatik), och kanske har en förklaring?

(Väljer Café, tycker inget alternativ under "Program och programtips" stämmer för frågan.)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify är väl organiserat så att olika funktioner utvecklas och förvaltas av olika grupper. Så en grupp ansvarar för sök, en annan för albumvyn osv. Kan, vara så enkelt att miss i kommunikation har lett till att vyn som visar status på ditt abonnemang visar rätt, men gruppen som ansvarar för att bryta för reklam har råkat introducera en bugg som gör att Spotify tror i det läget att du inte ska få reklamavbrott.

Antagligen kommer detta lösa sig själv så småningom, så passa på att lyssna ordentligt tills det sker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, _.M sade:

Spotify är väl organiserat så att olika funktioner utvecklas och förvaltas av olika grupper. Så en grupp ansvarar för sök, en annan för albumvyn osv. Kan, vara så enkelt att miss i kommunikation har lett till att vyn som visar status på ditt abonnemang visar rätt, men gruppen som ansvarar för att bryta för reklam har råkat introducera en bugg som gör att Spotify tror i det läget att du inte ska få reklamavbrott.

Antagligen kommer detta lösa sig själv så småningom, så passa på att lyssna ordentligt tills det sker. 

Så kan det kanske vara, någon bugg. Och som du skriver, får passa på att dra fördel av det så länge det går.

Köpte ett nytt "presentkort" men har avvaktat med att aktivera det för att se hur det blir med annonsavbrotten. Man har 12 månader på sig att aktivera så det är ingen brådska med det.

Googlade och hittade följande jämförelser, men inget där som förklarar de uteblivna annonserna i Spotify Free (vad jag kan se i alla fall).
Spotify Free vs Premium: A Full Comparison - Tune My Music Blog
Spotify Free vs Premium: Is it worth it? - SoundGuys
Spotify Free vs. Premium Comparison: What's the Difference? - History-Computer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...